Gå till innehåll

Manta dyk i Thailand!


alexochingencarina

Rekommenderade inlägg

Måste bara visa den här videon! Va i vintras när jag och min tjej va i khao lak. Vi va på en liveabored och dök vid koh tachai (bathfsh rock). Det va jag, min tjej, divmaster och som tur va, båtens kameraman=)

Vi dök helt ensamma med mantan i 20 minuter mitt i det blå. Mantan va hur nyfiken som helst på os dykare och va bara några cm ifån oss. Det häftigaste jag har gjort i hela mitt liv kan jag säga-rocka-!!!

Hoppas ni gillar de=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de är riktigt coola.

Häftigt att få det på film med!

Vi hade turen på vår sida med när jag var där för 6 år sedan - vi såg både manta ray och valhaj på Richeliu Rock.

Valhajen var inte så stor dock - runt 4 meter skulle jag tro.

Ja det är riktigt häftiga djur! Har tyvär aldrig fått se valhaj. Det vore lite klimax. Men det kommer nog=)

Richeliu Rock är riktigt fint, bästa dyken jag gjort är där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, ni hade en jäkla tur. Satt på Richeliu Rock i två dyk och väntade på nåt stort och stirrade ut i en massa blått.... tomt...

Vi hade dock ett liknande möte med valhajar i Saudi. De stannade också och var nyfikna. När vi gick upp på båten stannade de runt båten i ytterligare en halvtimme och väntade på att någon skulle hoppa i igen. Ingen film tyvärr men min användarbild är från det mötet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis, ni hade en jäkla tur. Satt på Richeliu Rock i två dyk och väntade på nåt stort och stirrade ut i en massa blått.... tomt...

Vi hade dock ett liknande möte med valhajar i Saudi. De stannade också och var nyfikna. När vi gick upp på båten stannade de runt båten i ytterligare en halvtimme och väntade på att någon skulle hoppa i igen. Ingen film tyvärr men min användarbild är från det mötet.

Bästa bilden har du! Ibland ska man ju ha lite tur. Men det va absolut det häftigaste ja gjort! Snart bär det av till sipidan för nya äventyr=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tycker jag! Vart har du varit?

Jag var och hälsade på en kompis som jobbar på http://www.coresea.com/ som är ett forskningscenter i Thailändska gulfen, dom utgår från Koh Phangan, men dyker i hela gulfen. Vi hade 22 mycket trevliga dyk under fiskepirer, på konstiga sandbottnar och sen lite "riktiga" dyksiter som t.ex Sail Rock där vi hade ett flertal närkontakter med Tjurhaj.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en mäktig upplevelse att vara i vattnet med dessa djur, riktigt häftigt är det!

Min runda till Similan, Koh Bon, Koh Tachai och Richelieu Rock bjöd på ett par möten med just Manta, dock var, och är, Valhaj den ultimata kicken för mig, så sökandet går vidare. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en mäktig upplevelse att vara i vattnet med dessa djur, riktigt häftigt är det!

Min runda till Similan, Koh Bon, Koh Tachai och Richelieu Rock bjöd på ett par möten med just Manta, dock var, och är, Valhaj den ultimata kicken för mig, så sökandet går vidare. :)

Jag håller helt med. Han som filmade hade 3000+ dyk och aldrig sett en valhaj. Andra hade 3 dyk och sett en så det kan ju va lite orättvist det där, men man får jaga vidare. Man har ju knappast tråkigt när man letar=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De utgick från Kao Lak, men hade kontor i Phuket.

Tror de hette Paradise divers eller nåt liknande - kommer inte riktigt ihåg.

De hade som sagt inte med flygplanet jämt, men man kunde få Valhajgaranti kommer jag ihåg.

Enda anledningen att jag åkte med dem var att jag hade en kompis som jobbade som divemaster på båten.

De hade dock inte med planet under den turen vi var ute - var nog bara rika ryssar som hade råd annars :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...