Gå till innehåll

HV osmos 75


houssami

Rekommenderade inlägg

Har du en bild? Har du försökt med sökmotorn?

Hej JMAONE, jag har inte bild på den just nu. I alla fall så hittade jag deras hemsida ifall någon anna behöver den. http://www.hw-wiegandt.de/Englisch/deutsch.html

En fråga till, ska man låta testa osmos vattnet för att kolla om allt är ok innan man använder det?

Tack för svaren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej JMAONE, jag har inte bild på den just nu. I alla fall så hittade jag deras hemsida ifall någon anna behöver den. http://www.hw-wiegandt.de/Englisch/deutsch.html

En fråga till, ska man låta testa osmos vattnet för att kolla om allt är ok innan man använder det?

Tack för svaren

Om RO enheten är begagnad bör du testa den! Oavsett ny eller begagnad så bör du testa bla. silikat. Det finns även ett elektroniskt mätinstrument som berättar i vilket skick filtret är i. Kanske du kan låna en sådan av någon i din närhet. Annars kostar en ny 500 - 700 kr.

Man bör byta kol och sediment filtret minst en gång per år enligt många tillverkare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej nu har jag bilder. Problemet som jag har med den innan jag testar är att kopplingar i bilden på kartongen inte stämmer överens med kopplingar i enheten. Hmmm, inte så bra förklarat kanske. Jag har tagit bilder nu och ska prova bifoga de, hoppas att jag lyckas. Ni kan se att slangarna är inte kopplade på samma sätt. Slangarna var redan monterade när jag köpte den. Vad tycker ni?

MVH

post-1578-14468912077697_thumb.jpg

post-1578-14468912077818_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ärligts namn förstår jag inte riktigt hur det är kopplat.

Tar du in vatten i den röda slangen?

Är blå renat vatten och svart slaskvatten? Är det då dubbla kanaler ut för blå resp svart slang eller är det en och samma kanal?

Det är olika utgångar för ren vatten och salskvatten, annar är det som du säger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är helt säkert rätt kopplat på bilden. Men om utloppet är nedtill så får du luft i osmosen efter ett tag. Det är löst i vattnet och passerar delvis genom membranet och eftersom luft är lättare än vatten samlas det upptill i behållaren. Om man vänder behållaren med uttagen uppåt rinner luften lättare ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är helt säkert rätt kopplat på bilden. Men om utloppet är nedtill så får du luft i osmosen efter ett tag. Det är löst i vattnet och passerar delvis genom membranet och eftersom luft är lättare än vatten samlas det upptill i behållaren. Om man vänder behållaren med uttagen uppåt rinner luften lättare ut.

ok, tack för tipset.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...