Turbosnigel Postat 29 augusti 2012 Dela Postat 29 augusti 2012 Hej jag håller på att bygga in mitt akvarium i väggen och skulle således behöva flytta värme som bildas vid akvariumet ut i rummet. Jag undrar om någon har en bra lösning på detta som inte låter allt för mkt. får gärna vara någorlunda estetiskt snyggt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 29 augusti 2012 Dela Postat 29 augusti 2012 http://www.fresh.se/sv/1.badrumsflaektar/fresh-intellivent.php?group=prod_prod_grp-s1%2F226Funkar klockrent och har inbyggd termostat/varvtalsreglering.Krauta bla Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 29 augusti 2012 Författare Dela Postat 29 augusti 2012 Åt vilket håll blåser den? Vill lixom ha den fina delen ute i vardagsrummet men samtidigt att den inte tar luften därifrån utan blåser till vardagsrummet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikoto Postat 29 augusti 2012 Dela Postat 29 augusti 2012 Den där suger in luft i sig, så framsidan ska vara innuti skåpet/väggen. Du får satsa på ett snyggt utblås istället. Tror det blir vackrare och lättare att dölja än en snurrande fläkt :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 29 augusti 2012 Dela Postat 29 augusti 2012 Håller med Mikoto, du får även suset på rätt sida väggen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 29 augusti 2012 Författare Dela Postat 29 augusti 2012 Okej låter rimligt men var hittar jag snygga utblås? har ju bara hittat som dom säger "don" och dom är inte snygga. jag skulle ju helst vilja ha någon svart alt grå kåpa av något slag som döljer skiten Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akutmottagning Postat 29 augusti 2012 Dela Postat 29 augusti 2012 Köp en paxfläkt så kan du välja " lock" på utsidan dessa kan man ställa hur länge dom skall gå efter start, startas vid fuktigt utrymme används i badrum, osv. Finns på Bauhaus o andra byggvaruhus http://www.pax.se/flaktar.htm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 29 augusti 2012 Dela Postat 29 augusti 2012 Pax är inte tyst Är mer nöjd med min Fresh IntelliventFinns lösa extra skal att köpa som du kan ha på utsidan...http://www.elbutik.se/product.html/fresh-intellivent?category_id=15286Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Turbosnigel Postat 29 augusti 2012 Författare Dela Postat 29 augusti 2012 Ok låter bra. Satt och läste manualen som finns på fresh hemsida och det ska tydligen finnas galler man ska kunna använda på "andra sidan" för att dölja kanalen. såg helt OK ut. Dock hittar jag inte var dom ska gå att få tag på får ta o ringa fresh i morgon.Följdfråga!behöver jag ventilera nere vid sumpen lr tror ni att 2x fresh fläktar i takhöjd räcker för att dra med sig luft nere från sumpen? annars vad kan jag göra för smart lösning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 30 augusti 2012 Dela Postat 30 augusti 2012 Ifall du vill ta luft nerifrån sumputrymmet så är ju en kanalbit att föredra som går i väggen ner till utrymmet under karet där den kan suga i luft direkt utan att lften ska behöva gå i väggen hela vägen upp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 30 augusti 2012 Dela Postat 30 augusti 2012 K-rauta som ja skrev lite otydligt i första svaret, säljer dom iallafall:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
soft_jonis Postat 30 augusti 2012 Dela Postat 30 augusti 2012 rek starkt att ha två st pax eller fresh, en i sump och en så högt du kan ovanför karet. pumpar och skummmare genererar mycket värme och den kraftiga cirkulationen gör att luftfuktigheten är hög under vid sumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.