Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej

jag håller på att bygga in mitt akvarium i väggen och skulle således behöva flytta värme som bildas vid akvariumet ut i rummet. Jag undrar om någon har en bra lösning på detta som inte låter allt för mkt. får gärna vara någorlunda estetiskt snyggt.

Postat
  • Författare

Åt vilket håll blåser den? Vill lixom ha den fina delen ute i vardagsrummet men samtidigt att den inte tar luften därifrån utan blåser till vardagsrummet.

Postat

Den där suger in luft i sig, så framsidan ska vara innuti skåpet/väggen. Du får satsa på ett snyggt utblås istället. Tror det blir vackrare och lättare att dölja än en snurrande fläkt :-)

Postat
  • Författare

Okej låter rimligt men var hittar jag snygga utblås? har ju bara hittat som dom säger "don" och dom är inte snygga. jag skulle ju helst vilja ha någon svart alt grå kåpa av något slag som döljer skiten

Postat
  • Författare

Ok låter bra. Satt och läste manualen som finns på fresh hemsida och det ska tydligen finnas galler man ska kunna använda på "andra sidan" för att dölja kanalen. såg helt OK ut. Dock hittar jag inte var dom ska gå att få tag på får ta o ringa fresh i morgon.

Följdfråga!

behöver jag ventilera nere vid sumpen lr tror ni att 2x fresh fläktar i takhöjd räcker för att dra med sig luft nere från sumpen? annars vad kan jag göra för smart lösning.

Postat

Ifall du vill ta luft nerifrån sumputrymmet så är ju en kanalbit att föredra som går i väggen ner till utrymmet under karet där den kan suga i luft direkt utan att lften ska behöva gå i väggen hela vägen upp.

Postat

K-rauta som ja skrev lite otydligt i första svaret, säljer dom iallafall:)

Postat

rek starkt att ha två st pax eller fresh, en i sump och en så högt du kan ovanför karet. pumpar och skummmare genererar mycket värme och den kraftiga cirkulationen gör att luftfuktigheten är hög under vid sumpen.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.