irwin_fletch Postat 12 september 2012 Postat 12 september 2012 Har en bandad korallräka av modell större i ett 250 liters kar. Såg idag att en av mina små chromis viridis försvunnit och att en annan hade ett stort jack i stjärtfenan. Bör jag misstänka min bandade korallräka eller är de så snälla som beskrivningarna säger?Mina chromis går med 2 clowner, en tvåfärgad blennid samt två gobys. Kanske är så enkelt att mina små chromis inte fixat flytten till mitt kar (haft dem en dryg vecka). Men de har varit väldigt pigga och ätit bra av cyklops. Citera
stigigemla Postat 12 september 2012 Postat 12 september 2012 Beskrivningen säger väl att de tar småfisk ibland. I alla fall om det är Stenopus hispidus. Citera
irwin_fletch Postat 13 september 2012 Författare Postat 13 september 2012 Ja jag läste det nu. Hmm, får avvakta och hålla ögonen öppna. Skulle det vara räkan som är boven åker den ut (om jag får tag på den). Citera
irwin_fletch Postat 13 september 2012 Författare Postat 13 september 2012 Idag sitter han och tuggar på ett chromishuvud. Blir ingen Stenopus hispidus hos mig mer. (ska bara få tag på den nu) Citera
salttabba Postat 14 september 2012 Postat 14 september 2012 Fast Chromisar har väl ett ganska strikt hierarkiskt system och kan ju "mobba" ihjäl varandra, så döm inte ut räkan för snabbt. Citera
Morot Postat 26 september 2012 Postat 26 september 2012 Har haft ett par Stenopus Hispidus i mitt Rsm ihop med småfiskar i snart 4 år. Inte förlorat en fisk pga dessa. Citera
MonicaOB Postat 29 september 2012 Postat 29 september 2012 Jag har två i karet och det är inga problem alls med dem Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.