Gå till innehåll

SeaClone skummare!


Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Det är så att jag fick med en skummare av märke Aquarium system modell seaclone. Jag fattas en sak nämligen och undrar hur den ser ut, motsvarande diffusorn.

Jag har skummarkroppen och pumpen men fattas alltså bubbeltillförsel-mojängen så att säga. Undrar alltså hur den ser ut eller om man kan köpa en diffusor från eheim? Hittar inte den som reervdel på simontorp.

Mvh Nelson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bli bökigt att få tag på reservdelar till den skummaren, det är väl den del som skall sitta på pumpen som Du menar? Om jag var du så skulle jag hellre lägga ner pengar på att skaffa en annan skummare än att köpa reservdelar till den. Seaclone är enligt mig ganska så kassa skummare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan!

Det är så att jag fick med en skummare av märke Aquarium system modell seaclone. Jag fattas en sak nämligen och undrar hur den ser ut, motsvarande diffusorn.

Jag har skummarkroppen och pumpen men fattas alltså bubbeltillförsel-mojängen så att säga. Undrar alltså hur den ser ut eller om man kan köpa en diffusor från eheim? Hittar inte den som reervdel på simontorp.

Mvh Nelson

Kan fixa fram lite bilder senare idag,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena

Väntar spänt på bilderna.

Funderar om mna kan använda en diffusor som sitter på de här maxijetpumparna, eller är det för dåliga?

Är det någon mer som har erfarenhet av seaclone?

Hls Nelson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena!

Jag testade med diffusorn från maxijet-pumparna, det resulterade i en fontän ut genom luftslangen så jag får nog ta och köpa en riktig som kostar under 50spänn, så det ska jag nog ha råd med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan Nemo!

Min pump är en helt vanlig pump eller vad man ska säga.

Är din modifierad eller ser den ut så när man köper skummaren komplett?

Om det är så har jag fått fel pump med skummaren.

Tack för bilderna.

Mvh Nelson

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan Nemo!

Min pump är en helt vanlig pump eller vad man ska säga.

Är din modifierad eller ser den ut så när man köper skummaren komplett?

Om det är så har jag fått fel pump med skummaren.

Tack för bilderna.

Mvh Nelson

Köpte denna skummare begagnad, Mest för att ha som reserv/ev i karantänkaret.

Det står maxijet på min pump, ser helt orginal ut sånär som på att den svarta bajonetgängan som är limmad på utloppet.

Sen trycks mojängen med luftslangen fast på insuget till pumpen & sist skummgummifiltret

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

maxi-jet är ju orginalpumpen till seaclone,men du kan ju använda vilken liknande pump som helst.

luftslangen kan du i princip bara stoppa i ett hål i skumgummit där den hamnar ca 5 mm från insuget ,så du får en lagom blandning av luft och vatten igenom insuget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...