Maglofster Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 (ändrat) Äntligen har jag tagit tag i mina bilder från i somras.. Det kommer lite andra i en annan tråd, men detta är lite av det jag fick med på minneskortet.. Mycket Macro, min absoluta favorit!Här en bläckfisk som bor i en ölflaska! En räka som bor på egen hand i en Haddoni carpet under en stor fiskepir i Chaloklum, Koh Phangan.SolkorallRäka i en Heteractis MagnificaEn ganska stor Eremit.En 3mm liten Nudiebranch - extrem macro En krabba, men det sitter även en liten krabba uppochner på krabban (till höger om ögonen).En fantastisk Nudiebranch, extremt svåra att plåta tycker jag, detta var på 3 meters djup i kraftigt vågsvall, ni som dyker vet att det inte är kul att plåta i vågsvall och 3 meter är ingen höjdare att befinna sig på heller.En "Crown of Thorn seastar" Käkar koraller och är giftig.Nån slags krabba (1 cm) som satt på en sjöpenna. Ändrat 30 september 2012 av Maglofster Citera
Tribiani Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Vilka härliga bilder! Vi åker till Röda havet om en vecka. Då ska det plåtas.Mvh Daniel Citera
Maglofster Postat 30 september 2012 Författare Postat 30 september 2012 Gött! Röda havet är fint. Härligt med haj också! Citera
turboadde Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Härliga bilder. vet inte riktigt varför men älskar den med anemon-räkan Vad har du kört med för kamera? Citera
Wiking Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Många läckra bilder Maglofster, och flera av dem håller riktigt hög klass tycker jag. Bra jobbat:smiley20: Citera
Maglofster Postat 30 september 2012 Författare Postat 30 september 2012 Tack! Turboadde, jag gillar också den bilden med anemonen, funderar på att beställa en rejäl förstoring. En Canon G11 med extern blixt (Inon S2000 och i-TTL) och våta macrolinser.Tack Wiking! Citera
alexochingencarina Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Helt underbart. Man blir ju så avundsjuk. Citera
LN21 Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Dra mig på en gammal båt,,,,,,helt fantastiska bilder med nr:10 "Nudiebranch" som favorit.Helt otroligt fina bilder. Citera
Fildur Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Oj vilka bilder. Fantastiskt fina foton! Grymma motiv som du dessutom verkligen fångar kvalitetsmässigt. Imponerad. Citera
fraggen Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Våta macrolinser..Får nog googla på slikt men det var tametusan bland de snyggaste bilder jag sett! Grattis. vågskvalp det är inte att leka med upp och ned i vattenkolummnen som ett flöte! Herrejävlar,jag har varit nära att fastna på rev och slitas i bitar. Men vad gör man inte för att få glida runt i det våta. Citera
Maglofster Postat 30 september 2012 Författare Postat 30 september 2012 (ändrat) Våta macrolinser..Får nog googla på slikt men det var tametusan bland de snyggaste bilder jag sett! Grattis. vågskvalp det är inte att leka med upp och ned i vattenkolummnen som ett flöte! Herrejävlar,jag har varit nära att fastna på rev och slitas i bitar. Men vad gör man inte för att få glida runt i det våta.Kan tillägga att det var under en pir med vertikala betongpelare var femte meter under hela piren, på dessa betongpelare sitter det sjöborrar och skorpionfiskar som man inte vill nudda. Att gå upp till ytan avrådes vänligen men bestämt också för då slår man huvudet i betongen. Men vad gör man inte för dykningen.. Såna här rackare fick man akta sig för på pelarna under piren. Dom blir bara runt 12 cm och är rätt bra kamouflerade. Ändrat 30 september 2012 av Maglofster Citera
Spindelmannen Postat 30 september 2012 Postat 30 september 2012 Det ser inte ut, som du legat med en engångskamera där inte...... Riktigt snyggt...!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.