Gå till innehåll

Har någon några tips på vart man kan få tag på högblanka skåpsluckor i 100x50cm?


Reuben

Rekommenderade inlägg

Har någon några tips på vart man kan få tag på högblanka skåpsluckor i 100x50cm? alternativt 100x100cm.

Misttänker att man får gå till någon butik som gör customlackning enligt beställning, men finns det någon här som har några tips på sådant ställe?

Hjälp upskattas :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ikea finns

Mitt bygge för min akvariebänk är högglansvit

Applåd dörr 50x92cm

Då fattas det visseligen 8cm i nedankant men lägg en list där nere eller kapa ner ställningen :)

Men fast att du byggt det 100x100 så kommer det ändå ej passa då man behöver andra beslag för gångjärnen då du byggt in 2´4 reglar så blir ju gånjärnen 45mm in

Så ett snyggare i mitt öga skulle vara 45mm lister som täcker ramen å sedan dörrarna där imellan

Kolla petnym bygge

http://www.pny.se/akvariedagbok/akvariedagbok01.html

Ett annat alternativ är ju att bygga det hela Skum pvc / Forex skiva. Såna skivor som Bioted har som sina täcksidor på korallkaret. Byggde själv ett badrumsskåp utav materialet å är grymt nöjd.

köpte 10mm för 600:-/m2 på en reklamskylts tillverkare här hemma..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack wrang, inte visste jag att ikea hade så höga grejer :)

jag vet att det blir svårt med luckor som man skall kunna öppna ordentligt, har därför tänkt ha fast dem med magneter om jag inte kommer på något bättre.

Kör fakist väldigt kraftiga stommar, om du tittar i min tråd så består varje ben av 3st 2*4" Vill ha ett högblankt akvariebänk o tror inte jag kan få till det att smälta ihop som jag vill ha det. Skulle isf vara ifall man kunde få 10*90cm lister i högblankt som matchade typ ikeas :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köp Ikea:s högblanka täcksidor till bänkskåp i offwhite color, kostar knappt något och såga till de mått du behöver.

Jag har prexis byggt en bänk till mitt Percula 120 som jag skall dra igång av Ikea:s bänksåp i 70cm höjd, 2st 30cm breda stommar med 1st 50cm bred stomme i mitten, till det tog jag svarta högblanka Abstrakt luckor och klädde in stommarna med högblanka täcksidor på kortsidorna och även på baksidan.

jag behöll original bottenplattan och toppskivan och målade dessa vita av det som blir synligt, tyckte själv att det blev bra och betydligt stabilare än originalbänken och dessutom mycket mer skåputrymme för teknik.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...