Gå till innehåll

LED ramp till kar där maxspect Razor är för liten?


AffeAlien

Rekommenderade inlägg

Jag har tittat en del på LED belysning till mitt kar jag håller på och ska starta upp. Men vad jag förstått är Razorn inte jätte bra till mitt kar 115x55x60cm (BxDxH) och då funkar ju inte 2st heller för det skulle se så konstigt ut och känns som det måste finnas nått mer optimalt. Mitt stora problem är att jag inte riktigt vet vad jag ska titta på så kanske man kan få lite förslag på ramper eller någon som har nån vettig "guide" så jag vet vad jag ska leta efter i ljusväg.

Den jag hittat själv och tycker verkar vettig är Pacific Sun Metis Hyperion 2x150w men där drar priset iväg ganska ordentligt.

Har även tittat på Mazarra P-series men vet inte om jag behöver 2, 3 eller fler plattor och med kontroller och sådant drar ju dessa upp i pris så jag nästan är mer sugen på Pacific Sun på grund av designen.

Men finns det bättre alternativ, vad skulle det kosta att bygga en egen ramp till det karet?

Kan löda men har inga jätte bra el-kunskaper tyvärr.

Så ös på förslag och kritik mot mitt tänkande.

mvh

// Alf

Ändrat av AffeAlien
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter hittat denna bild på jämförelsen mellan Aqua Illumination och Pacific Sun så känns inte AI som nått vidare allternativ.

Nu vet jag inte riktigt inställnings möjligheterna på AI men att ha inställningsmöjligheter är nog hälften av fördelen med LED annars hade jag kunnat köpa en MH ramp för inga pengar alls och köra det i stället. :)

74d10582.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...