ormet Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Den kallas Baby Deltec i pressen och verkar verkligen högintressant för mitt pågående projekt på sammanlagt 275L.Men en sak som jag funderar över, protoyperna som sågs på MACNA saknar bubbelplatta, det tycker jag är lite udda.Vad tror ni andra om deltecs nya budgetskummare?http://blog.aquanerd.com/2012/10/deltec-sc-1350-macna.htmlhttp://reefbuilders.com/2012/09/29/deltec-sc1350/http://www.theaquariumsolution.com/deltec-sc-1350-internalDimensions (LxWxH) / mm - 180 x 160 x 500Power consumption - 9 WattAirflow - 450 litre/hrWater level - min. 150 mm / max. 250 mmHigh stocking – 300 litresNormal stocking – 500 litres Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Vad menar du med bubbelplatta? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 9 oktober 2012 Författare Dela Postat 9 oktober 2012 Jag menar det här: Det är helt möjligt att det heter något annat på svenska, det är en direktöversättning från engelskans "bubble plate".Men som jag förstått det skall de i teorin motverka turbulens och göra skummaren mer effektiv. Om det stämmer i praktiken tror jag ingen vet. Det är iallafall i princip standard. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Ah- oki.Vet du om denna skummare har nålhjul / "trasselhjul" eller fungerar den som KZ-skummarna? Jag hade tidigare en APF 600 och nu kör jag en KZ-small. Ingen av dessa har "bubbelplatta" Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 9 oktober 2012 Författare Dela Postat 9 oktober 2012 Enligt reefbuilders har den "The super modified Aquabee UP pump" och jag gissar att det är nålhjul. KZ använder också Aquabee Up, men de har såvitt jag vet patent på sin lösning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 KZ har inget nålhjul utan vanlig pump Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrRhames Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Det är väl munstycket som KZ har patent på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 9 oktober 2012 Författare Dela Postat 9 oktober 2012 Nog om KZ, Deltec SC 1350 ska vi prata om Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Inget mer att tillägga.Deltecs prylar är bra fungerande. Köp en och testa, den var ju nästan gratis :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
epoxy Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Deltec har ju inte använt bubbelplatta på sina äldre skummarmodeller som tex APF600. Det är inte förens på senare tid deras större modeller fått bubbelplatta. Jag tror inte SC 1350 kommer ha någon när den säljs, precis som SC 1455. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 bubbelplatta eller inte, den snäppet större SC 1455 imponerar stort, och den här bygger på samma konstruktion med en modifierad Aqua-bee pump med nålhjulsimpeller Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
epoxy Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Ja deltec vet nog vad de gör kul att äntligen få se en seriös deltecskummare för de mindre akvarierna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 bubbelplatta eller inte, den snäppet större SC 1455 imponerar stort, och den här bygger på samma konstruktion med en modifierad Aqua-bee pump med nålhjulsimpellerHar ni den Leffe? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Reuben Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Det är väl munstycket som KZ har patent på.Nu vet jag inte om de har det på munstycket, men Konformen vet jag att dem har det på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MrRhames Postat 9 oktober 2012 Dela Postat 9 oktober 2012 Nu vet jag inte om de har det på munstycket, men Konformen vet jag att dem har det på.Ja, så är det nog. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 Har ni den Leffe?SC1455 har vi!"lillbrorsan" kommer väl snart.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 10 oktober 2012 Dela Postat 10 oktober 2012 Kanon, lite sugen på den till nästa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 16 november 2012 Författare Dela Postat 16 november 2012 Nu har jag fått hem min & filmat lite: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sardellen Postat 16 november 2012 Dela Postat 16 november 2012 Det var inte Fy Skum.Ser ut att skumma på bra.. men jag tycker du borde skaffa dig lite skitigare vatten :-)Ser ut att vara en rejäl konstruktion.Visserligen hade jag inte väntat något annat från Deltec. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ormet Postat 16 november 2012 Författare Dela Postat 16 november 2012 Haha ja jag är imponerad, jag testkör den på mitt 70L med 4 små pluttfiskar. Att den ens klarar av att skapa ett sådant skum gjorde mig alldeles förvånad.Den väsnas en del, inte pumpen men luftinsuget. Det finns utrymme för förbättring där tror jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.