Yodelking Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Det är väl dags att starta upp en tråd för detta karet också. Köpte Laggemans gamla Cocoon för 4 månader sedan.Tanken var att ha det som ett rent fraggkar, för att rensa upp botten av mitt Percula 120 där det står fraggar överallt i sanden.Ganska snart ändrades det, så jag byggde ett litet rev för att ha en liten fisk och två Sexy Shrimps och lite eremiter.Fisken har jag ännu inte lyckats att hitta, men skam den som ger sig.Karet är ett Aquatic Nature Cocoon 3 på 30 liter med måtten är 30x30x35cm.Hang-on filter, en Aqua-El doppvärmare på 25W och en Koralia Nano.LED-belysning på en kylfläns me 13x3W Cree på 700mA.Ofta tar jag bytesvattnet från Perculat och häller i mitt Cocoon. Förvånande nog så är polyperna ute på visa stenkoraller som håller dem inne i Perculat. Undrar lite om det beror på någon fisk, vattenflöde eller belysning...Helbild på karet. Karet är extremt fyllt av småkryp, så det har tagit emot att putsa rutorna när alla kryp sitter där. Därav går det knappt att se in i karet, som synes på bilden. En liten mini-carpet. Gömmer tyvärr sig lite i stenen. Sexy Shrimpen poserar vackert i hörnan...En Maxi mini anemonEn Scolymia som direkt blev attackerad av min dvärgkejsare när den var i stora karet. Blev förvånad då den inte äter av de andra korallerna som jag har.Acropora Citera
Mr_Ewing Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Räkorna är ju riktigt coola - jag har ett dussin själv! Citera
Laggeman Postat 9 oktober 2012 Postat 9 oktober 2012 Det där gör sig riktigt bra som ett "riktigt" kar också!Snyggt Peter! Citera
vicke13 Postat 10 oktober 2012 Postat 10 oktober 2012 En fråga bara, skummare till sådant lite akvarium, är de ett måste?Du verkar köra utan, går de lika bra? Citera
Yodelking Postat 10 oktober 2012 Författare Postat 10 oktober 2012 Jag har inte så mycket som smutsar ner mer än matningen. Mitt hangon-filter tar en del, sen byter jag ca 40% vatten. Men jag tar ofta bytesvattnet från det stora karet. Har faktiskt aldrig mätat något värde i detta karet då jag tar så mycket vatten från stora karet varje vecka. Citera
vicke13 Postat 10 oktober 2012 Postat 10 oktober 2012 Ja ja okej! Tack för svaret!Har du något hang on filter att rekommendera, hitta inget namn på ditt. Citera
Laggeman Postat 10 oktober 2012 Postat 10 oktober 2012 Ja ja okej! Tack för svaret!Har du något hang on filter att rekommendera, hitta inget namn på ditt.Det som Peter använder är det som följer med karet. Citera
Drink-no-saltwater Postat 11 oktober 2012 Postat 11 oktober 2012 Hej jätte fint akvarium du har. Citera
Laggeman Postat 25 augusti 2013 Postat 25 augusti 2013 Hej Peter, hur går det med detta, har du det fortfarande i drift? Citera
Laggeman Postat 1 februari 2014 Postat 1 februari 2014 Hej Peter, hur går det med detta, har du det fortfarande i drift?Bump. Citera
Yodelking Postat 1 februari 2014 Författare Postat 1 februari 2014 Japp, det är i drift. Men kommer nog att läggas ner inom kort. För tillfället finns där några små sniglar och en MiniMaxi-anemon, samt en del cyano... Citera
Yodelking Postat 4 maj 2014 Författare Postat 4 maj 2014 Karet är nu nerlagt till förmån för plats till doserpumpen till mitt Percula 120, samt att karet inte fick den kärlek som det behövde... Citera
_Manne_ Postat 4 maj 2014 Postat 4 maj 2014 Får du inte plats med anemonerna så har jag nog plats här.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Yodelking Postat 4 maj 2014 Författare Postat 4 maj 2014 Får du inte plats med anemonerna så har jag nog plats här.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkAnemonerna är redan bortbytta... Tyvärr överlevde inte den ena när jag "smekte" bort den från bakgrunden under ett tvåtimmarspass... Citera
_Manne_ Postat 4 maj 2014 Postat 4 maj 2014 Synd o ta livet av rackaren!! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.