Gå till innehåll

Slimline färg


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Det jag menar är hu vilken som är närmast. Kanske löper linan ut och går på revkeramik ist. Ska dölja min avrinningsbox på nåt snyggt sätt.

En fråga som angränsar, hur motsvarar revkeramikwn ls, kilo mot kilo? Och vad väger bakgrundsmodyler ungefär?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den vita! men det där med att bygga in div med slimline som man vill dölja brukar i mitt tycke sluta med katastrof! det brukar bli riktigt fult,ok med slimline på bakrutan men var mer kreativ med det du vill dölja,jag vet,det är inte lätt!Men man kan få skrattanfall o kräkkänslor på div byggen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den vita! men det där med att bygga in div med slimline som man vill dölja brukar i mitt tycke sluta med katastrof! det brukar bli riktigt fult,ok med slimline på bakrutan men var mer kreativ med det du vill dölja,jag vet,det är inte lätt!Men man kan få skrattanfall o kräkkänslor på div byggen

Alla har vi olika smak, det som jag tycker är fult kan du tycka är fint, inget ovanligt.

Jag tycker det är upp till var och en att själva bestämma vad man ska göra, grupptryck är inget man ska falla för i alla lägen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett några riktigt snygga byggen med vit slimline. Så det finns några tips ändå från dem.

1. Dra upp bakgrunden några cm över vattenlinjen. Vattnet stiger någon cm över ytavrinningskammen när karet är igång och det är så tråkigt om man får en ljus rand i karet ovanför inredningen.

2. Det går bra att fila bakgrunden med en Surform eller liknande bladfil så att man kan passa in den till ytterhörn.

3. Fyll skarvar med cement. Korallenzucht Speedglue är riktigt bra i färgen men det finns fler fabrikat. Tryck till spacklet lite med en tandborste medan det är mjukt så får du en bra struktur på ytan.

4. Ha tålamod. Det tar ett år innan det blir riktigt snyggt överväxt.

5. Tveka inte att limma upp någon korall på bakgrunden men tänk på hur stor den blir.

6. Undvik sjöborrar och snäck- skaldjurs eller krabbätande fiskar. De skaver upp hål i bakgrunden. BTN har en hård yta men inte så hård.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alla har vi olika smak, det som jag tycker är fult kan du tycka är fint, inget ovanligt.

Jag tycker det är upp till var och en att själva bestämma vad man ska göra, grupptryck är inget man ska falla för i alla lägen.

nähä?Jag sa bara vad jag tyckte!Inget annat!problemet med slimline är att det kan bli för kantigt menar jag,och de värsta fallen jag sett har jag fått ett skrattanfall..typ..sen visst!är det väl upp till var o en..jag tvingar ingen till något..men skratta får jag väl?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

den vita! men det där med att bygga in div med slimline som man vill dölja brukar i mitt tycke sluta med katastrof! det brukar bli riktigt fult,ok med slimline på bakrutan men var mer kreativ med det du vill dölja,jag vet,det är inte lätt!Men man kan få skrattanfall o kräkkänslor på div byggen

just ungefär vad du skriver stig nu. menade jag från början...ber om ursäkt alla för att jag har svårt att utrycka mig i skrift på ett civilicerat sätt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...