Gå till innehåll

Loggas ut lite VÄL fort.


Rekommenderade inlägg

Hej,

Sökte lite men hittade inget matnyttigt.

Har senaste tiden skrivit en del långa inlägg på SG, och märkt att man hyfsat fort loggas ut när man inte klickar runt hela tiden. What gives? Det är VÄLDIGT mkt kortare tid än vanligtvis på forum av alla de slag. Går detta att åtgärdas, och vad är lixom poängen?

Finns redan tråd/svar om detta så uppskattas länk...

Mvh,

Per.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det är totalt hopplöst att skriva långa inlägg eftersom man blir utloggad innan man är färdig och med lite lagom tur så tappar man det man skrivit också och får börja om. Lösningar:

Skriv i Word eller nåt och klistra in på nyupploggad tråd, då funkar det.

Eller, när du loggar in, klicka i rutan med "kom ihåg mig" bredvid inloggningsuppgifterna, då är du ständigt inloggad och problemet är borta. Men tänk på att det inte bara är du då som blir ständigt inloggad, använder nån annan datorn eller i all synnerhet om du skriver på en offentlig dator så kommer vem som helst som råkar öppna saltvattensguiden att bli inloggad på din användare och kan då skriva skit i ditt namn. Låt bli alltså på delade datorer om du inte är alldeles säker på att du kommer att komma ihåg att logga ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste säga att jag inte fattar problemet alls? Har inte hänt mig en enda gång. Jag kör Mac OS, Win7 och Android. Webbläsare jag kör är Chrome, Safari och IE. Hade det varit ett känt problem borde jag som sitter på Admin-mailboxen hört om det tidigare, men ingen har klagat till mig och då får jag ändå ett par mail varje dag året om.

Låter som en inställning i webbläsaren du använder, typ säkerhetsinställningar för cookies?

Nu förutsätter jag naturligtvis att du kryssat i "kom ihåg mig", för annars blir man utloggad efter en kvart (tror det är en kvart) av säkerhetsskäl (en defaultinställning i vBulletin).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...