xxxperxxx Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Hej, Sökte lite men hittade inget matnyttigt.Har senaste tiden skrivit en del långa inlägg på SG, och märkt att man hyfsat fort loggas ut när man inte klickar runt hela tiden. What gives? Det är VÄLDIGT mkt kortare tid än vanligtvis på forum av alla de slag. Går detta att åtgärdas, och vad är lixom poängen?Finns redan tråd/svar om detta så uppskattas länk...Mvh,Per. Citera
Reuben Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 är det samma i olika webbrowsers? jag har aldrig det problemet. Citera
DaTrucka Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Aldrig haft det problemet heller. Varken på dator eller mobil.Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
Bygert Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Jo, det är totalt hopplöst att skriva långa inlägg eftersom man blir utloggad innan man är färdig och med lite lagom tur så tappar man det man skrivit också och får börja om. Lösningar:Skriv i Word eller nåt och klistra in på nyupploggad tråd, då funkar det.Eller, när du loggar in, klicka i rutan med "kom ihåg mig" bredvid inloggningsuppgifterna, då är du ständigt inloggad och problemet är borta. Men tänk på att det inte bara är du då som blir ständigt inloggad, använder nån annan datorn eller i all synnerhet om du skriver på en offentlig dator så kommer vem som helst som råkar öppna saltvattensguiden att bli inloggad på din användare och kan då skriva skit i ditt namn. Låt bli alltså på delade datorer om du inte är alldeles säker på att du kommer att komma ihåg att logga ut. Citera
Maglofster Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Jag måste säga att jag inte fattar problemet alls? Har inte hänt mig en enda gång. Jag kör Mac OS, Win7 och Android. Webbläsare jag kör är Chrome, Safari och IE. Hade det varit ett känt problem borde jag som sitter på Admin-mailboxen hört om det tidigare, men ingen har klagat till mig och då får jag ändå ett par mail varje dag året om.Låter som en inställning i webbläsaren du använder, typ säkerhetsinställningar för cookies?Nu förutsätter jag naturligtvis att du kryssat i "kom ihåg mig", för annars blir man utloggad efter en kvart (tror det är en kvart) av säkerhetsskäl (en defaultinställning i vBulletin). Citera
LN21 Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Jag kollade just i grabbens pc, jag loggade in mig på den för två månader sedan o har inte varit inne i den sedan dess. Jag är/låg fortfarande inloggad å den computan. Citera
Fiffe Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 Kolla dina inställningar för cookies. Det är kakan som parar ihop dig med sessionen på servern.Aldrig blivit utloggad personligen.Kom ihåg mig inställningen är en förutsättning.Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2 Citera
röris Postat 16 oktober 2012 Postat 16 oktober 2012 hej jag åker också ut ganska snabbttrodde det skulle vara så.....e helt ny här och kör med crome Citera
Benighted Postat 18 oktober 2012 Postat 18 oktober 2012 Det har som flera säger med cookies att göra, se till att du godkänner cookies ifrån saltvattensguiden.se för bästa funktion, samt kryssa för i "Kom ihåg mig?" är en god idé om man vill ha nån vettig tid på sig... Citera
xxxperxxx Postat 20 oktober 2012 Författare Postat 20 oktober 2012 Har nu provat att "kryssa i" rutan "kom ihåg mig" och det gick galant. Skrev jättelänge och hade inga problem. Tack för tipsen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.