Hermanbrute Postat 26 oktober 2012 Postat 26 oktober 2012 Har tänkt när jag kollat på lite dokumentärer att jag aldrig sett dem filma euphyllia ute i det vilda. Finns det överhuvudtaget och vart frodas dem isåfall? Citera
Yodelking Postat 26 oktober 2012 Postat 26 oktober 2012 Jag gick in och kollade reeflex.net och sökte på Euphyllia och där stod det:[h=3]Euphyllia ancora:Australia, Japan, Malaysia, Philippines, Ryukyu Islands[/h][h=3]Euphyllia cristata:Indo-Pacific, Papua New Guinea[/h][h=3]Euphyllia divisa:Australia, Philippines[/h][h=3]Euphyllia glabrescens:Indonesia, Marschall-Islands, Papua New Guinea, Red Sea, Samoa[/h][h=3]Euphyllia paraancora: Papua New Guinea, Philippines[/h][h=3]Euphyllia paradivisa: Indo-Pacific[/h][h=3]Euphyllia paraglabrescens: Japan[/h][h=3]Euphyllia yaeyamaensis: Japan, Papua New Guinea, Philippines, South China Sea[/h] Citera
Namnbrist Postat 26 oktober 2012 Postat 26 oktober 2012 Finns överhuvudtaget? Nä dom är kemiskt framtagna ;-) Citera
Maglofster Postat 27 oktober 2012 Postat 27 oktober 2012 Jag plåtade några Euphyllia sist jag var och dök i Thailand (i gulfen). Citera
kvalle Postat 27 oktober 2012 Postat 27 oktober 2012 kolla här finns en del-respektsorry va bara tvungen Citera
Hermanbrute Postat 27 oktober 2012 Författare Postat 27 oktober 2012 Ja men jag menar söker jag på google så ser jag ju inga bilder på när dem växer i havet utan abra i akvarium!!!! Citera
Lasse Postat 27 oktober 2012 Postat 27 oktober 2012 kolla här finns en del-respektsorry va bara tvungenEn av de länkarna går till Nausicaa i Boulogne-sur-Mer på franska kanalkusten. tillsammans med akvariet i Brest så är det ett av de bästa offentliga akvarium jag besökt. Det finns ett korallrev, och då menar jag korallrev, som du ser från ovansidan. Du går på spångar och tittar ner på korall efter korall - närmare naturen än det går inte att komma!MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.