patrikk Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 jag skulle vilja ser era mest färgstarkaste Entacmaea quadricolor så man kan få en känsla på hur den kan se ut. Känns som att den röda på reeflex är photoshopad.jag testade och tog en gul/vit och ändrade den lite snabbt i photoshop ( 1min retusch och ja det var bara 1 min arbete) så här blev resultatet men det är ju fejk hur kan se verkligen se ut? om era bilder inte stämmer med hur ni upplever det förklara gärna skillnaderna mellan fotot och hur ni uppfattar den. påpekar igen att bilden ovan är fejkbilden ska se ut så här: Citera
Piraterna Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Jag är så dålig på att fota men jag har en som är apelsinorange, en regnbåge med speckels och en neonrosa. Klart den är "fejk" eller så lyckades någon helt enkelt få till en jävligt bra bild men det är inte alltid det speglar verkligheten eller så har man fantastiskt ljus osv. Citera
patrikk Postat 1 november 2012 Författare Postat 1 november 2012 jo min e fejk men denna här finns på reeflex och ser bättre ut än den som jag fejkade: Citera
freddi36 Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Dessa i filmen är hyffsat röda och inte fejk Citera
Benighted Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 I "rätt" ljus med "rätt" vitbalans kan de nog fotografera sådär, svårt att säga om den verkligen ser ut sådär, brukar ju inte vara så vinröda-violett-tonade, känns lite som magi med vitbalans...Norbergs är rätt fin i färgen tycker jag, tycker den är lite bättre i verkligheten än den här bilden han har tagit på den... Citera
alexochingencarina Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 När jag har dykt har jag sett dess röda anemone. Inte fejk där ner! Har för mej att triton hade en lika röd någon gång när jag var där så visst finns dom! Citera
Piraterna Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Är det någon som sett en lila BTA IRL? för i mitt huvud så är väl det största problemet att de inte bär på blå pigment? Citera
freddi36 Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Är det någon som sett en lila BTA IRL? för i mitt huvud så är väl det största problemet att de inte bär på blå pigment?Japp Lila med gröna toppar, väldigt fin! Citera
Piraterna Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 riktigt lila? Häftigt, sett brunlila osv men inte riktigt lila. Men då borde den djupt vinröda vara mjölig också. Citera
patrikk Postat 1 november 2012 Författare Postat 1 november 2012 posta bilderna om ni hittar på lite udda färger kul o se Citera
freddi36 Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 riktigt lila? Häftigt, sett brunlila osv men inte riktigt lila. Men då borde den djupt vinröda vara mjölig också.Ja, typ som vindruvor med grönt allra längst ut på topparna Citera
Reuben Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Säker att det är en BTA och inte en annan anemon då? Citera
freddi36 Postat 1 november 2012 Postat 1 november 2012 Ja, vi snackade lite om clowner och anemoner och säljaren hade en jätte BTA i samma färg som han hade tagit från havet själv (om jag minns rätt) för en väldans massa år sen. Han hade småttingar av denna till salu. Citera
patrikk Postat 2 november 2012 Författare Postat 2 november 2012 Ja, vi snackade lite om clowner och anemoner och säljaren hade en jätte BTA i samma färg som han hade tagit från havet själv (om jag minns rätt) för en väldans massa år sen. Han hade småttingar av denna till salu.Är säljaren i sverige? Citera
Piraterna Postat 2 november 2012 Postat 2 november 2012 http://instagram.com/p/QkaLCwrxTi/här kommer en dålig bild på min orange. Den varierar i bubbelgrad över dagen. Citera
Reuben Postat 2 november 2012 Postat 2 november 2012 Här kommer en bild på min anemon, en rikgit bjässe Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.