Colan Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Satte upp min PH mätare ovanför sumpen, den hade ett litet plastställ bakom som jag klämde in mellan lysrörsarmatur och tak, städade rent sumpen och drog givetvis i kabeln till proben, Ph-Mätaren rakt ner i sumpen. Stället var löstagbart. Upp med mätaren i 390-i och skruvade isär, rengjorde med elektronikrengöring, testade och den funkade !! 10 min senare gör jag rent proben från all skit som samlats och har givetvis sönder glaset i probens spets istället.btw. Kör hårt åt enbart kallingar vid vattenbyten, frugan skrattar gott varje gång. Citera
Alexraptor Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Köpte en liten muräna när jag redan hade en pistolräka! Oooops! Citera
Genne Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Inte i akvariet! men när jag köpte mitt kollade jag om det fick plats i rummet men inte om det gick in genom dörrarna Citera
freddi36 Postat 10 november 2012 Postat 10 november 2012 Haha, göra vattenbyte i bara underkläder, det får man testa! (kanske bäst att skaffa persienner till fönstret mitt emot först...) Citera
DaTrucka Postat 11 november 2012 Postat 11 november 2012 Haha, göra vattenbyte i bara underkläder, det får man testa! (kanske bäst att skaffa persienner till fönstret mitt emot först...)Varför inte ge grannarna något att prata om Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk. Citera
Guest Postat 18 november 2012 Postat 18 november 2012 Va då snygga kroppar är ju inte ofta dem ser så den bjuder jag på Citera
Nelli Postat 8 augusti 2016 Postat 8 augusti 2016 hur gick det med Cubicus? hade köpt en sån igår men får lite kalla fötter pga dess gift... Citera
Lasse Postat 8 augusti 2016 Postat 8 augusti 2016 (ändrat) Om du ger tusan i att äta den så är den ofarlig - men den blir stoooor vill du dock göra Shushi på den så rekommenderar jag en 8 år lång japansk kock kurs för att kunna tillreda den säkert. MVH Lasse Ändrat 8 augusti 2016 av Lasse Citera
Nelli Postat 8 augusti 2016 Postat 8 augusti 2016 Vi får väl se... hur stor din blivit? Dom växer nog inte lika stora som i det fria... Citera
Lasse Postat 8 augusti 2016 Postat 8 augusti 2016 Jag har ingen men får den mat så lär den växa upp mot 40 cm MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.