Petter N Postat 6 april 2019 Författare Postat 6 april 2019 Två Gobiodon okinawae och en Gobiodon rivulatus Citera
Petter N Postat 17 april 2019 Författare Postat 17 april 2019 Jag var igår tvingad att avliva min Valenciennea sexguttata. Han hade konstiga svarta prickar i höger öga och kunde inte hålla balansen. Vet inte vad dessa prickar är för något, men misstänker att det rör sig om någon typ av parasit. Tråkigt hur som helst. Övriga fiskar ser pigga ut. Min Salarias fasciatus äter nu av de algtabletter jag lägger ner i akvariet. Det känns bra eftersom den senaste jag hade vägrade att äta det foder jag matade med och svalt ihjäl när algerna minskade i akvariet. Citera
mikoto Postat 17 april 2019 Postat 17 april 2019 Tråkig med sandvändaren men kul med Salariasen iaf! Jag har haft ett par med men de har också gått bort svältande, väldigt tråkigt då det är så fina fiskar. Hoppas din klarar sig många år! Citera
Nelli Postat 2 juli 2019 Postat 2 juli 2019 1 timme sedan, Petter N sa: Foto från 2019-06-30 Din Xenia ser så fint ut, matar du dom med nåt? Citera
Petter N Postat 3 juli 2019 Författare Postat 3 juli 2019 22 timmar sedan, Nelli sa: Din Xenia ser så fint ut, matar du dom med nåt? Tack, Nej, jag matar inte Xenian med något. Jag matar fiskarna med fryst mat, pellets och algtabletter. Det är möjligt att Xenian får lite näringsämnen från fiskmaten. Jag har alltid haft bra tillväxt på mina Xenia-koraller. Antagligen beror detta på att jag som oftast har för "höga" fosfatvärden. Endast vid de enstaka tillfällen jag har haft låga fosfatvärden har tillväxten på mina koraller avstannat. Det gäller samtliga de koraller jag har i akvariet. Citera
Nelli Postat 3 juli 2019 Postat 3 juli 2019 tack för svaret! mina andra koraller växer oxa så det knakar om men inte Xenia:( Citera
Petter N Postat 13 augusti 2019 Författare Postat 13 augusti 2019 Jag har nu köpt ett nytt större akvarium. Kommer att starta en tråd angående denna när jag startat igång det. När jag tömt detta akvarium kan jag tänka mig skänka iväg denna burk mot att någon hämtar det. Det som jag inte längre behöver är själva akvariet, belysningen, sumpen och möbeln. Jag tar gärna emot en liten korall till det nya akvariet om den som är intresserad av detta akvarium har någon över. Vid intresse hör av er till mig. 1 Citera
danne031 Postat 14 augusti 2019 Postat 14 augusti 2019 Kul med uppgradering Ska du köra vidare på samma tema/flytta över allt nuvarande eller blir det förändrad inriktning? Citera
Petter N Postat 15 augusti 2019 Författare Postat 15 augusti 2019 I huvudsak blir det samma inriktning. Ett större akvarium med bättre belysning innebär lite andra möjligheter, så med tiden kanske man får nya idéer. Jag vill dock ha ett lättskött akvarium, så även det nya akvariet kommer nog i huvudsak innehålla lättskötta och tåliga koraller. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.