Gå till innehåll

Akryl kar!


litetsmultron

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra med er som sitter inne på lite kunskap om att bygga kar i akryl.

Ska byta kar tids nog och har kollat lite på akryl samt optiwhite glas för kommande kar.

Måtten blir nästan samma som jag redan har 2000x600x600 Fast i stället 2000x650x650 ev 7000 i höjd.

Men funderingarna går åt vilken grovlek på akrylen måste jag ha på de långa skivorna?

Kolla lite va det kostar osv och väljer jag 15mm på de stora skivorna och 12 på resterande med polerade kanter så

landar prislappen på ca 9500kr med hemleverans.

Så frågan är det hur tjocka bör skivorna vara?

/David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Reuben: Med dom måtten jag skrev så kostar det inte en krona mer då jag har offerten framför mig.

Så shuran tar antagligen en ett bra pris för sitt namn.

Dykaren: Så längden spelar ingen roll med tjocklek?

Längden spelar i alla fall marginell roll jämfört med höjden. Och Schuran tar inte bara betalt för sitt namn, de gör jäkligt bra grejer och har gjort så i många år. Där vet man vad man får.

Jag vet att det går att köpa bra akrylkar en hel del billigare i USA, men räknar man in frakten så är det mesta av prisskillnaden borta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla lite va det kostar osv och väljer jag 15mm på de stora skivorna och 12 på resterande med polerade kanter så

landar prislappen på ca 9500kr med hemleverans.

/David

I detta priset ingår limmning och montering? Eller är detta priset enbart för skivorna?

För om allt ingår för 9500:- så är jag väldigt tveksam till din offert. Du lär få det billigaste akrylkaret i hela världen isåfall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan ju bygga själv? Eller höra med de som gör riktigt fina display saker åt butiker tex plastbiten i gbg. "hållbarheten" är ju inget problem i akryl eftersom man smälter ihop dem.

Av den förklaringen jag fick av tillverkaren så verkar dom efterhärda karet efter limmning i en stor varmugn för att göra det mer motståndskraftigt mot repor. Och jag tvivlar på att så många har tillgång till detta om man nu vill bygga själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...