ant78se Postat 15 november 2012 Postat 15 november 2012 Det har fungerat bra nu i flera månader, igår märkte jag att alla mina skivor och knappar ser lite konstiga ut. Tog och testade allt och alla värden ser bra ut förutom kalcium och magnesium som är över det dubbla. Är detta vara skadligt? Skall jag köra en 50% vattenbyte?Fiskar, räkor och allt annat levande ser ut att trivas förutom mina knappar och en del av skivorna. Citera
Reuben Postat 15 november 2012 Postat 15 november 2012 kan inte vara över det dubbla, säker att dina tester inte felar? Testa med andra hur som heslt, 8-900 CA och 2500 MG är inte möjligt då får du garanterat fällningar om inte ditt PH är helt åt skogen. Citera
ant78se Postat 15 november 2012 Författare Postat 15 november 2012 Tack för svaret!! PH ligger runt 8 och vattnet ser klart och fint ut. ska köpa nya tester och prova igen ikväll dock fattar inte varför knapparna ser så trista ut... Citera
Reuben Postat 15 november 2012 Postat 15 november 2012 vad kör du för tester? Håll dig till salifert, dem är enklast och håller ganksa bra i min erfarenhet. Citera
nike83 Postat 15 november 2012 Postat 15 november 2012 vad kör du för tester? Håll dig till salifert, dem är enklast och håller ganksa bra i min erfarenhet.utom fosfat...vad har du för doserpump och vad har du för tester? Citera
loopmannen Postat 15 november 2012 Postat 15 november 2012 Tänk på att när du gör vattenbyten så tillsätter du mg och ca så det kommer inte att sjunka speciellt fort. Personligen brukar detta vara kopplat till lågh KH så när jag höjer mitt KH så minskar mg och ca stadigt men sakta. Men dubbla värden låter extremt mycket. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.