ormet Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 För sent, Vidofner har nu slutat med polska prylar och kör tysk kvalité Citera
Yodelking Postat 13 augusti 2014 Postat 13 augusti 2014 Undrar om ni som lyckats med acroporor med era hyperionramper kan dela med er av era inställningar- Hur många timmar från att soluppgång startar till solnedgång SLUTAR- Hur många procent ljusstyrka- Hur många procent på vita lampan- Vilken kelvin- Annan inställning ni tycker är nämnvärdJag kör Hyperion R2 1,5år och har haft bra tillväxt på mina acroporer.Nyligen har dock många koraller dött i ena karet, medan allt i det andra karet växer så att det knakar... så det är inte som jag beskyller ljuset för...Jag kör Baliprogrammet och har tidigare kört 85% på Lamppower, men sänkt till 70%.De olika färgerna har jag kört 85% vitt, grönt, orange och rött. Resten 100%.Har nyligen sänkt det vita till 70% Citera
Vidofner Postat 14 augusti 2014 Författare Postat 14 augusti 2014 Jag kör Hyperion R2 1,5år och har haft bra tillväxt på mina acroporer.Nyligen har dock många koraller dött i ena karet, medan allt i det andra karet växer så att det knakar... så det är inte som jag beskyller ljuset för...Jag kör Baliprogrammet och har tidigare kört 85% på Lamppower, men sänkt till 70%.De olika färgerna har jag kört 85% vitt, grönt, orange och rött. Resten 100%.Har nyligen sänkt det vita till 70%Nu har jag ju bytt ut polacken mot en tysk men av nyfikenhet, är det metis hyperion du har? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
Yodelking Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Metis Hyperion R2 2x150w (alltså inga T5:or och vita leds) Citera
Dykaren Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 Metis Hyperion R2 2x150w (alltså inga T5:or och vita leds)Förtydligande... Inga T5'or men med vita LEDs. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.