Gå till innehåll

Pacific Sun Hyperion R2


Vidofner

Rekommenderade inlägg

  • Svar 229
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Moln.

Funktion för att ställa Kelvin när man inte kör Bali eller Par utan bara basic.

Finns säkert mer, men jag har kört betan sedan jag började med lampan så vet inte exakt vad som är nytt...

Men definitivt värt att uppdatera... Bara att bli kvitt det slöa interfacet är anledning nog... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ladda ner filen igen, i fall det blev fel i nedladdningen

Ha datorn med bluetooth donglen nära lampan under uppdatering.

Använd extern Bluetooth-dongle, inte en som är inbyggd i bärbara datorer.

Bluetoothen ska vara v2.1 eller v2.2 (kommer inte ihåg vilket)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter typ 15 försök så gick det tillslut. Vet inte om det bara är min hyperion eller om det är allmänt dålig mottagning på blutoothen. Sitter jag inne vid min stationära dator tex så kommer jag inte åt min hyperion som är i ett annat rum (typ 10meter ifrån) utan jag måste använda en laptop och vara max 4 meter ifrån. För att lyckas ladda upp firmwaren nu var jag tvungen att nästan lägga dongeln på hyperion enheten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu lägger jag mig till skaran som inte får rampen till att fungera som jag vill.. Skulle uppdatera firmware på rampen och det blev bara error så plockade bort firmwaren och nu kan jag inte ansluta till rampen utan programmet bara hänger sig på min dator och den lyser inte alls.. Vad bör man göra nu? -ger upp-

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det stora problemet är att de använder sig av BT. Ofta stör något kontakten och då hänger sig lampan och det är nästan tvärt omöjligt att få den att fungera. De borde helt enkelt ha gjort möjligheten att koppla in en vanlig USB-sladd.

Den nya firmwaren och programmet är mycket bättre än tidigare men jag kör fortsatt på Baliprogrammet då jag inte orkar hålla på med datorn 10cm från lampan... Fast jag vill ha ett bättre ljusspektra...

Ferngren

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min funka klockrent att uppdatera från min bärbara och jag satt nog typ 3-4m ifrån lampan. Så min är inte så känslig i alla fall. Kanske är något med era BT i datorn. Har märkt att det e stor skillnad både mellan telefoner och datorer på hur bra dom funkar. Jag håller med att ett USB urtag hade varit att föredra för att förenkla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hittat en app till min platta nu men lyckas inte ansluta till lampan mer än på bluetoothbilden på inställningar i plattan (tab 2) och då går det inte att göra något i appen utan det står bara att man måste ansluta till lampan först.. Sen hänger sig programmet på datorn sig när jag ska ansluta där, testat att dra ut sladdarna på lampan och gjort ny anslutning från datorn men inget fungerar. Bilden snurrar i displayen på lampan men inga tider räknar ner och inget lyser ens i manuel override. Kan minnet ha försvunnit helt och hur går man då tillväga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat att ta bort anslutningen till datorn och köra plattan och vice versa utan något bra resultat.. Hittar och kan ansluta via bluetoothprogramet på datorn och plattans inställningsmeny men kommer aldrig åt i programmet på plattan och den hänger sig (svarar inte) när jag försöker ansluta via pacific suns program på datorn..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det stora problemet är att de använder sig av BT. Ofta stör något kontakten och då hänger sig lampan och det är nästan tvärt omöjligt att få den att fungera. De borde helt enkelt ha gjort möjligheten att koppla in en vanlig USB-sladd.

Den nya firmwaren och programmet är mycket bättre än tidigare men jag kör fortsatt på Baliprogrammet då jag inte orkar hålla på med datorn 10cm från lampan... Fast jag vill ha ett bättre ljusspektra...

Ferngren

Amen to that!

Min funka klockrent att uppdatera från min bärbara och jag satt nog typ 3-4m ifrån lampan. Så min är inte så känslig i alla fall. Kanske är något med era BT i datorn. Har märkt att det e stor skillnad både mellan telefoner och datorer på hur bra dom funkar. Jag håller med att ett USB urtag hade varit att föredra för att förenkla.

Nej det är enheten som är dålig mottagare. Har testat med olika datorer och olika BlueTooth donglar. Förstår inte varför man ska använda bluetooth om det ska vara så dåligt. Hade som sagt varit så mycket enklare med en USB kabel.

Jämför man med tex ett playstation så har jag testat att stänga in mig i ett annat rum med dörren stängt och stått inne i en garderob och bluetooth kommunikationen har fortfarande fungerat felfritt. På jobbets PS3 så gick jag över 50 meter från enheten och stod i ett annat rum och det funkade det med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som har problem med uppdatering, prova att öppna en tråd här:

http://www.reefcentral.com/forums/forumdisplay.php?f=680

Jag sökte lite bland trådarna där och det stod bland annat:

"please remember that nearly ALL CRC errors are due to poor bluetooth connection with lamp. Either distance is incorrect (too far) or bluetooth dongle is not suitable for communication with lamp. You MUST use external Class 2 adapter. See manuals on Pacific Sun website for more info."

Har även läst info att man inte ska använda inbyggd Bluetooth i bärbara, samt att de externa som är rundade längst ute är sämre.

De ska vara platta. Läs här:

http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?p=20794985&highlight=dongle#post20794985

Den ska även vara kompatibel med EDR 2.1

Ändrat av Yodelking
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick faktiskt förvånandsvärt snabb hjälp av pacific-suns support. Det räckte med att trycka på default-settingsknappen för att få det att funka.

Med tanke på att alla inställningar resettas när man installerar om firmware så borde ju inte default-settingsknappen behöva tryckas kan man ju tycka

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...