Gå till innehåll

riktigt upprörd!!!


hagbard

Rekommenderade inlägg

Nu har jag fått en varning!Igen typ..jag postade en tråd (caveman) fel enligt moderatorn och det håller jag inte med om..en tråd som borde ligga i allas intresse!Mitt brott var att protestera mot detta..Sen skulle jag tystas typ..caveman upphörde o jag fick varning på posten...blir riktigt förbannad på detta fjantiga beteende från moderator och jakt på mig...ska detta vara ett levande forum eller en klubb för inbördes beundran från folk som vart här länge och verkar bestämma här?Hur är det nu?Och kom fan inte dragande med några regler som brutits från min sida!Rent påhitt!Vill vi ha en gud som moderator eller en sunt förnuft tänkande snubbe? som bidrar till fler medlemmar och 10 nya år???En del kan tyckas ha bokstavkombi. jag är en av dom...hur ska ni handskas med sådana i klubben??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antagligen har du la gjort något fel. Tycker dom som sköter sida gör ett bra jobb så sluta klaga.

tydligen så har jag det..men som sagt förklara det för en efterbliven!Är det för mycket begärt?? jag lovar att jag ska sluta klaga sedan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte fösta gången som medlemmar känner sig jagade av moderatorer. Vad var problemet med den skapade tråden?

i grunden var det placering till the outback typ.allmänt snick snack.ett viktigt ämne som vart oerhört nonchalant placerat,,som jag också påpekade!men då tog det hus i helsinki...hmmm.

ärligt talat ser jag att det är några som bestämmer här,alltså andra som inte driver sidan som inte bryr sig direkt om stålarna kommer in eller inte..utan för sin egen fullkomlighets skull..sånt stör mig nått så iniH....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har fått en varning och inte vet varför så kanske det inte är bästa sättet att skriva en arg tråd för att få svar på varför. Prova att pm dom och fråga snällt vad du har gjort så att du inte behöver görat igen. Känns som det är större chans att dom förklara för dig då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar ju ha en förmåga att hamna i konflikt med folk, kanske skall du ransaka dig själv och fråga dig varför?

Sen kan du ha en poäng i att man från moderatorshåll kanske skalll undersöka hur man skall hantera forum-tourettes eller vad det nu är för syndrom du lider av - man bör nog hitta vägar för alla att vara med om det är möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du verkar ju ha en förmåga att hamna i konflikt med folk, kanske skall du ransaka dig själv och fråga dig varför?

Sen kan du ha en poäng i att man från moderatorshåll kanske skalll undersöka hur man skall hantera forum-tourettes eller vad det nu är för syndrom du lider av - man bör nog hitta vägar för alla att vara med om det är möjligt.

haha! forums-touretts!Den var bra!tack för kvällens garv!Annars så är det några som bestämmer här,,ser man inte det så är man blind,sen så har jag nog inte den solklara förmågan att se om jag gjort nått fel..speciellt om jag inte gjort nått fel..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan någon moderator säga vad jag gjort för fel?Var det där med mma buren?och vad var det för fel?blir riktigt förbannad på moralism som inte står i några regler..vad jag vet står det ingenting om att inte ha en önskan att möta en polis i en mma bur som jag har meningskiljaktigheter med..är det emot sveas rikes lag??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PM:a en moderator så får du svar.

Och riskerar ingen avstängning på grund av nya regelbrott.

först! den fullaste respekt för dig stig!Men grejjen är att jag inte passar här för dom som bestämmer,och vad jag vet betalar dom inga räkningar?Jag är inte önskvärd helt enkelt pga min burdusa stil..min bokstavskombi? mitt handikapp!Jag ber så mycket om ursäkt..men jag är som jag är..kan typ inte hjälpa det!Hur ska vi nu göra? ska de som bestämmer här stänga av mig så är det lugnt sen? Jag är så innerligt trött på att bli utstött pga mitt handicap så det vet ni inte!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, låt oss säga att flera personer hade anmält inlägg i tråden, tråden togs inte bort på grund av protester, utan för att det gjordes personangrepp i tråden i fråga, och om ni läser reglerna som ni godkände när ni blev medlemmar på forumet så förstår ni varför, vi följer de reglerna när vi gör besluten, och när man får en varning så får man en förklaring vilka regler man bryter emot, i det fallet var det regel 3.2... Även denna tråd bryter egentligen mot regel 2.5...

Läs gärna igenom reglerna om ni missat dem, följer ni dessa enkla regler som står på den sidan kommer ni aldrig bli modererade, och än mindre varnade... Det är ett ytterst litet fåtal som blivit varnade i forumet, vi som moderatorer har ingen vilja att ta bort inlägg eller trådar av något annat skäl än att de bryter mot reglerna, skapar osämja eller liknande. Ni får tänka på att alla vi som jobbar med forumet gör det på våran fritid helt utan ersättning för att vi vill att forumet ska finnas kvar och vara en bra resurs för alla människor som är intresserade av saltvattensakvaristik. Som en person som lagt ner hundratals timmar på att hålla forumet rullande, hanterandes stora som små ärenden, så blir man som trådens titel säger riktigt upprörd när man får trådar som denna...

När vi får in ett rapporterat inlägg, så kommer minst två personer titta på rapporten, den första föreslår en åtgärd, om den andra håller med om åtgärden utför den den, i vissa fall tar vi en längre diskussion om vad som behöver göras, i vissa fall tar vi bort tråden under denna tiden om vi tycker att den riskerar att fortsätta i fel riktning, allt detta gör vi för att det inte ska uppstå ett godtycke i besluten...

Modereringen kommer aldrig upphöra på detta forum, så det är bara acceptera, och försöka se varför man blivit modererad eller varnad, ibland kan det bara vara att man skrivit nånting på skämt som inte tas så av andra, då får man försöka se till att vara tydligare, inte skriva den typen av inlägg, det är ingen fara med att bli modererad/varnad, det är bara ett sätt för oss att visa att det inte följer reglerna som ni godkänt när ni blev medlemmar. Om man inte gör väldigt grova övertramp eller återkommande regelbrott så kommer man inte råka ut för nånting mer. Det är bara ett par personer varje år som får en kraftigare åtgärd som tidsbestämd avstängning ifrån forumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

först! den fullaste respekt för dig stig!Men grejjen är att jag inte passar här för dom som bestämmer,och vad jag vet betalar dom inga räkningar?Jag är inte önskvärd helt enkelt pga min burdusa stil..min bokstavskombi? mitt handikapp!Jag ber så mycket om ursäkt..men jag är som jag är..kan typ inte hjälpa det!Hur ska vi nu göra? ska de som bestämmer här stänga av mig så är det lugnt sen? Jag är så innerligt trött på att bli utstött pga mitt handicap så det vet ni inte!

Ta det bara lugnt Magnus så löser det sig säkert.

Jag hoppas att du inte slutar vara här pga att du kan utrycka dig burdust och att vissa inte kan ta det.

Du pratar om ditt handikapp som om du vore ensam om det men jag personligen tycker att alla vuxna män som pysslar med fisk och koraller är lite ja bakom flötet.

Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har vid flera tillfälle skrivit att det är svårt att skämta i skrift och på forumet utan att missförstås. Om du nu insett detta kanske det vore en lösning att ligga lite lågt med sarkasmen och de humoristiska inläggen.

Jag hoppas att du ska finna samma glädje och hjälp av forumet och forumets medlemmar som alla vi andra.

Moderatorerna hör ett bra jobb och lägger ner ett stort arbete för att alla ska trivas. Vi delar alla ett intresse och odlar det här. Klarar man inte diskutera detta och hålla god ton eller tycker att det är ett för smalt forum så finns ju alltid Flashback för smutskastning och spekulationer. Kanske där finns någon med en guldfisk i en skål att dela gemensamma intressen med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det bara lugnt Magnus så löser det sig säkert.

Jag hoppas att du inte slutar vara här pga att du kan utrycka dig burdust och att vissa inte kan ta det.

Du pratar om ditt handikapp som om du vore ensam om det men jag personligen tycker att alla vuxna män som pysslar med fisk och koraller är lite ja bakom flötet.

Patrik

haha!grejjen är att jag rent förståndsmässigt vet att man inte ska bete sig på ett visst sätt..men jag hinner inte tänka efter innan jag betett mig konstigt..konstigt i en dels ögon vill säga... det behöver inte alltid vara fel,faktum är att jag blir osams med folk i korvkioskkön OM de i kön beteer sig fel..då håller inte jag käften kan jag säga..jag kan också ekänna att jag beteer mig fel..men inte för stunden..men då är skadan redan skedd!men då griper förståndet in så det brukar lösa sig...nu har det väl gjort det nu också men jag ville kanske bara förklara min grejj...Jag ber alla om ursäkt om jag generade er med detta!Allt är inte svart o vitt dock!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hagbard - detta är ett snällt modererat forum. På Reef Central ställde jag en fråga om tre personer verkligen var vuxna (de hade en längre tid drivit en häxjakt på mig om Dream Chippet). Det renderade mig två varningar! Janne68 försvarade mig - hans inlägg ströks och han åkte på en varning. En annan gång skrev jag bullshit - en varning. Jag länkade till saltvattensguiden - 1 varning

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet vad jag tycker om dina inlägg, dom är ju inget vidare genomtänkta!

Och på tal om annat, så är jag en man som gillar utmaningar så nästa gång du passerar Osby i norra Skåne, så är alltid mattan ledig och jag ställer mer än gärna upp på en match, så ta du med ett tandskydd så kör vi!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet vad jag tycker om dina inlägg, dom är ju inget vidare genomtänkta!

Och på tal om annat, så är jag en man som gillar utmaningar så nästa gång du passerar Osby i norra Skåne, så är alltid mattan ledig och jag ställer mer än gärna upp på en match, så ta du med ett tandskydd så kör vi!!

jo jag har märkt vad du tycker om mina inlägg..jag kan sträcka mig till att du kanske har missförstått dem hehe!sen det där med mattan fegar jag nog ut på när det kommer till kritan..jag menar stora starka polisen!:smiley9:jag har messed up många gossar genom åren i ringen..194 cm lång o väger 115 kilo hur skulle det se ut om jag tog med tandskyddet?Jag menar i lokala pressen?Vi skiter i det tycker jag

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...