Guest fisken Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 HejJag har en aqua medic ramp med 2st metallhallogen 150w st som låter brummande ljud ganska störande,kanske ska vara så jag vet ej?Är det någon som vet?stefan Citera
thomas5547 Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Det gör min Bresslin ramp oxå.. Även Drivelands.. låter me Citera
Jailbird Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 har en aqua medic Aquasunlight Ng med electroniska ballaster låter ingenting !! Citera
Guest fisken Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Vad ska man göra?Börjar att bli jobbigt att höra klagomål från tanten hemma! Citera
Tedb Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Kolla över om Mh:n sitteer på samma dosa som tex en pump eller vågmaskin eller liknande ibland kan det medföra att mh:n samt i vissa fall lysrörsdrosslar brummarvet inte om det är fallet men det kan ju vara värt en checkMvh Tedb Citera
greger Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Det är väl tyvärr så att mekaniska drosslar kan börja låta med tiden,men ibland kan det faktiskt hjälpa med att fasvända kontakten(alltså vända den 180 grader i uttaget) Citera
kafkaz Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Hej Kraftig brummande ljud från lampan kan vara något som ej sitter som det ska vara tänkt. Jag sålde en Aqua medic, köparen klagade på ett kraftig brummande. Felet var en platsbricka som var spräckt. Prova även att dra åt skruvar.Lycka till Citera
Guest fisken Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Tack för alla ni som postat inlägg,jag ska prova att dra åt alla skruvar och byta på stickproppen och se om det gör någon skillnad.stefan Citera
frankerd Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Sitter med samma problem nu, min aqua medic sunlight MG, brummar en heldel.Är det vanligt att de brummar, samt räcker det med att dra åt skruvar. Testade fas-vändning gjorde inte mycket.Hur mycket kostar elektroniska barlaster? och måste man ha två om man har dubbel 150W?Torbjörn Citera
wrang Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Har upplevt att ifall lampan sitter glappt i hållaren så kan den brumma liteHar själv köpt elektronisk drossel men vänta på leverans fick betala 1300:- för denna 150wattsmen på denna tyska webbshop så kostar den 89euroAquaristik -› Beleuchtung -› HQI Beleuchtung -› AquaMedic -› aquasunlight NGmen även på denna =cxe_hk_cookie&cookie_v[1]=CXT&cookie_d[1]=&cookie_p[1]=%2f&cookie_e[1]=Mon%2c+26-Jun-2006+10%3a46%3a51+GMT&scrwidth=1280"]länk 79euro Citera
frankerd Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Har kollat runt lite.Kanske är värt att investera lite på ny drossel. Är det möjligt att sätta den i lampan eller får man dra nya sladdar? Någon som gjort detta innan?Måste säga att man blir lite sugen på att upgradera sig till dubbel 250w, skulle det funka att sätta det i en 150w sockel.Christian blir du alldrig klar med ditt ljus? /Torbjörn Citera
wrang Postat 25 maj 2006 Postat 25 maj 2006 Har kollat runt lite.Kanske är värt att investera lite på ny drossel. Är det möjligt att sätta den i lampan eller får man dra nya sladdar? Någon som gjort detta innan?Måste säga att man blir lite sugen på att upgradera sig till dubbel 250w, skulle det funka att sätta det i en 150w sockel.Christian blir du alldrig klar med ditt ljus? /TorbjörnNej en 250watts sockel är inte det samma som en 150wattsNja jag é nästan klar med denna armatur. Skall bara hitta ett lämpligt skyddsglas och beställa detta Citera
ramq Postat 15 juni 2006 Postat 15 juni 2006 Sitter med samma problem nu, min aqua medic sunlight MG, brummar en heldel.Är det vanligt att de brummar, samt räcker det med att dra åt skruvar. Testade fas-vändning gjorde inte mycket.Lessen att jag svarar på ett gammalt inlägg, men ta en titt på fläkten inuti.Våra sprillans nya Aquasunlight hade en en lite kass fläkt (lät det som), då det i själva verket var en kabel som låg mot fläktbladen. Kolla också kullagren, eller byt fläkten helt och hållet - det är bara en simpel PC-fläkt.För övrigt anser jag att man betalar åt h-sike överpris för armaturen, när man tittar på innehållet i den.Men, men... dom lyser bra. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.