Gå till innehåll

Min metallhallogen låter!!!!


Guest fisken

Rekommenderade inlägg

Guest fisken

Hej

Jag har en aqua medic ramp med 2st metallhallogen 150w st som låter brummande ljud ganska störande,kanske ska vara så jag vet ej?

Är det någon som vet?

stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla över om Mh:n sitteer på samma dosa som tex en pump eller vågmaskin eller liknande ibland kan det medföra att mh:n samt i vissa fall lysrörsdrosslar brummar

vet inte om det är fallet men det kan ju vara värt en check

Mvh Tedb

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Kraftig brummande ljud från lampan kan vara något som ej sitter som det ska vara tänkt. Jag sålde en Aqua medic, köparen klagade på ett kraftig brummande. Felet var en platsbricka som var spräckt. Prova även att dra åt skruvar.

Lycka till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest fisken

Tack för alla ni som postat inlägg,jag ska prova att dra åt alla skruvar och byta på stickproppen och se om det gör någon skillnad.

stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Sitter med samma problem nu, min aqua medic sunlight MG, brummar en heldel.

Är det vanligt att de brummar, samt räcker det med att dra åt skruvar. Testade fas-vändning gjorde inte mycket.

Hur mycket kostar elektroniska barlaster? och måste man ha två om man har dubbel 150W?

Torbjörn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har upplevt att ifall lampan sitter glappt i hållaren så kan den brumma lite

Har själv köpt elektronisk drossel men vänta på leverans fick betala 1300:- för denna 150watts

men på denna tyska webbshop så kostar den 89euro

Aquaristik -› Beleuchtung -› HQI Beleuchtung -› AquaMedic -› aquasunlight NG

men även på denna =cxe_hk_cookie&cookie_v[1]=CXT&cookie_d[1]=&cookie_p[1]=%2f&cookie_e[1]=Mon%2c+26-Jun-2006+10%3a46%3a51+GMT&scrwidth=1280"]länk 79euro

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat runt lite.

Kanske är värt att investera lite på ny drossel. Är det möjligt att sätta den i lampan eller får man dra nya sladdar? Någon som gjort detta innan?

Måste säga att man blir lite sugen på att upgradera sig till dubbel 250w, skulle det funka att sätta det i en 150w sockel.

Christian blir du alldrig klar med ditt ljus? ;)

/Torbjörn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat runt lite.

Kanske är värt att investera lite på ny drossel. Är det möjligt att sätta den i lampan eller får man dra nya sladdar? Någon som gjort detta innan?

Måste säga att man blir lite sugen på att upgradera sig till dubbel 250w, skulle det funka att sätta det i en 150w sockel.

Christian blir du alldrig klar med ditt ljus? ;)

/Torbjörn

Nej en 250watts sockel är inte det samma som en 150watts

Nja jag é nästan klar med denna armatur. Skall bara hitta ett lämpligt skyddsglas och beställa detta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Sitter med samma problem nu, min aqua medic sunlight MG, brummar en heldel.

Är det vanligt att de brummar, samt räcker det med att dra åt skruvar. Testade fas-vändning gjorde inte mycket.

Lessen att jag svarar på ett gammalt inlägg, men ta en titt på fläkten inuti.

Våra sprillans nya Aquasunlight hade en en lite kass fläkt (lät det som), då det i själva verket var en kabel som låg mot fläktbladen. Kolla också kullagren, eller byt fläkten helt och hållet - det är bara en simpel PC-fläkt.

För övrigt anser jag att man betalar åt h-sike överpris för armaturen, när man tittar på innehållet i den.

Men, men... dom lyser bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...