Tedb Postat 22 maj 2005 Postat 22 maj 2005 Hittade den här produkten när jag surfa runt en våg maskin till alla som ha tunze streamer. Någon som testat ???Kanske kan va nåt . Citera
Klubbsson Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Ser ju inte så dum ut. Såg du någon prislapp på vad det kostar att bygga om sin stream till en utombords motor? Citera
Tedb Postat 23 maj 2005 Författare Postat 23 maj 2005 Det var ingen billig leksak 395.00 Euro men för prylfanatikern är ju oftast inte det något hinder inom denna hobbyn. Den finns www.aquaterrashop.de under nyheter. Citera
aerie Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Har tidigare funderat på att bygga något sådant men då jag är lite opraktiskt tekniskt lagd så är det lite lurigt...ritar gärna upp hur jag vill ha det men vet inte hur jag faktiskt ska bygga det sen ;-) Hur som helst så är det såvitt jag förstår en ganska enkel konstruktion med ett servo som vrider pumpen men den ser ju ganska gedigen ut iaf. Citera
wrang Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 wow. Siken grej var väll på tiden.Att bygga en själv:En motor som snurrar från denna så går det ner till en cirkelplatta där en pistong sitter och vidare till själva axeln som streamen sitter på. pistongen sitter inte i mitten utan i ytterkant på stream axelns runda platta.Bygger på samma ide som ett ångloks drivning. Citera
Klubbsson Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 http://www.clasohlson.se/ Synkronmotor med växellåda. 230 V/3 W. 1 v/min. på utgående axel. Axel, 189 spännDet ser ut som en bra början på ett sånt projekt. Citera
jerkerw Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Jag har sett något liknande på Reefcentral där använde dom en oscillerande bordsfläkt som styrning.jag skall se om jag hittar länkenJerker Citera
hbmannen Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 http://www.clasohlson.se/ Synkronmotor med växellåda. 230 V/3 W. 1 v/min. på utgående axel. Axel, 189 spännDet ser ut som en bra början på ett sånt projekt.coooooolt.. sluta hitta massa grejer som man kan bygga av. nu måste ja ju iväg till classe imorrn å söpa pra krejjer..nu ska byggas.. Citera
aerie Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Hihi...jag kör nog den enkla varianten...gick in på öb och såg en bordsfläkt som går fram och tillbaka,79kr. Kan väl ändå behövas en fläkt nu framåt sommaren så nu blir det bara att koppla ihop det med den lilla streamern tror jag. Citera
jimmy Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 japp har oxå sett den på reefcentral bara att sätta fast fläkten så att foten rör sig å sen få dit pumpen där på. Citera
Guest NoName Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 coooooolt.. sluta hitta massa grejer som man kan bygga av. nu måste ja ju iväg till classe imorrn å söpa pra krejjer..nu ska byggas.. :kram:Glöm inte att fota! (Man lär sig av andras misstag ) Citera
Jocke Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 www.aquaterrashop.de Fläktarna som dom har på den här sidan var något som jag skulle vilja ha.Någon som vet om man kan köpa fläkten här i sverige?.MVH Jocke Citera
Wotan Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Låter väldigt intressant men jag undrar över om en bordsfläkts varv inte blir lite för snabbt... Eller? Finns det några fläktar som rör sig i sidled mycket sakta- till vettigt pris? Citera
jojjen Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Låter väldigt intressant men jag undrar över om en bordsfläkts varv inte blir lite för snabbt... Eller? Finns det några fläktar som rör sig i sidled mycket sakta- till vettigt pris?På lägsta hastigheten på de fläktar jag har så tar det säkert 10-15s från vänster till högerläge Citera
hbmannen Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 köpte en fläkt från K-rauta i dag.. monta ena streamer på den.. funka kanon.. Citera
Centurion Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 köpte en fläkt från K-rauta i dag.. monta ena streamer på den.. funka kanon..Bilder!? Citera
hbmannen Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 får lägga upp en film.. min kamera har pajat.. ( troligen för mycke salt i linsen ) Citera
hbmannen Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 nån som vet vicket format man sparar ner rullar i så dom inte blir ofantligt stora.. har gjort en rulle på 20 sec, blir ca 60 MBanvänder adobe premier pro 7 Citera
hbmannen Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 okej vart en bild istället.. sopig kvalitet.. klippte ut från filmen Citera
nelson Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Tjena hbmannen!En fråga bara, är pumpen monterad direkt i gallret?Nelson Citera
nelson Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Blir det några missljud mellan fläkt och pumpNelson Citera
nelson Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Cooolt som fan är det i vilket fall som helst.Blir det inte tillräckligt med turbulens i mitt kar med squiden så ska jag också titta närmre på denna sortens lösning.Mvh Nelson Citera
hbmannen Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 nej inga konstiga ljud.. men ja skulle nog välja en stream på 12" L/h istället för 7000 som ja har, lite fjutigt tycker ja. men det blir klart bättre cirkulation nu.. de märks eftersom vattnet vart helt gtötigt efter en liten stunds körning å skummarn fick tuppjuck.. har dock lugnat sig lite nu.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.