Gå till innehåll

Till alla Tunze streamare


Tedb

Rekommenderade inlägg

Har tidigare funderat på att bygga något sådant men då jag är lite opraktiskt tekniskt lagd så är det lite lurigt...ritar gärna upp hur jag vill ha det men vet inte hur jag faktiskt ska bygga det sen ;-) Hur som helst så är det såvitt jag förstår en ganska enkel konstruktion med ett servo som vrider pumpen men den ser ju ganska gedigen ut iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

wow. Siken grej var väll på tiden.

Att bygga en själv:

En motor som snurrar från denna så går det ner till en cirkelplatta där en pistong sitter och vidare till själva axeln som streamen sitter på. pistongen sitter inte i mitten utan i ytterkant på stream axelns runda platta.

Bygger på samma ide som ett ångloks drivning.

post-736-14468912110407_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hihi...jag kör nog den enkla varianten...gick in på öb och såg en bordsfläkt som går fram och tillbaka,79kr. Kan väl ändå behövas en fläkt nu framåt sommaren så nu blir det bara att koppla ihop det med den lilla streamern tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest NoName
coooooolt..

sluta hitta massa grejer som man kan bygga av. nu måste ja ju iväg till classe imorrn å söpa pra krejjer..

nu ska byggas.. :kram: :kram:

Glöm inte att fota! (Man lär sig av andras misstag :) ) ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låter väldigt intressant men jag undrar över om en bordsfläkts varv inte blir lite för snabbt... Eller? Finns det några fläktar som rör sig i sidled mycket sakta- till vettigt pris?

På lägsta hastigheten på de fläktar jag har så tar det säkert 10-15s från vänster till högerläge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nej inga konstiga ljud.. men ja skulle nog välja en stream på 12" L/h istället för 7000 som ja har, lite fjutigt tycker ja. men det blir klart bättre cirkulation nu.. de märks eftersom vattnet vart helt gtötigt efter en liten stunds körning å skummarn fick tuppjuck.. har dock lugnat sig lite nu..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...