sansan Postat 10 mars 2013 Författare Postat 10 mars 2013 Tack, ja anemonen som saddlebacken bor i är jättefin speciellt i blåljus då topparna är fluorescerande :-) Citera
sansan Postat 13 mars 2013 Författare Postat 13 mars 2013 Lite nya koraller i baljan. Latinska namnen mottages gärna. Citera
sansan Postat 14 mars 2013 Författare Postat 14 mars 2013 (ändrat) Denny det är mycket till som ska göras innan jag vill visa upp det live :-) Ändrat 14 mars 2013 av sansan Citera
cheva Postat 14 mars 2013 Postat 14 mars 2013 har äntligen på börjat mitt nya bygge sumparna färdiga halva tekniken är färdigt håller på att fixa till trämöbel en sen är det dags att sätta i hopa det Citera
sansan Postat 16 mars 2013 Författare Postat 16 mars 2013 Vad roligt, sen börjar ju det roliga i mitt tycke. Har du bestämt vad du ska ha i?har äntligen på börjat mitt nya bygge sumparna färdiga halva tekniken är färdigt håller på att fixa till trämöbel en sen är det dags att sätta i hopa det Citera
sansan Postat 20 mars 2013 Författare Postat 20 mars 2013 Då har jag fått lite macroalger av Daniel_i_malmö, jag tackar för det. Citera
sansan Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Här är ett par bilder, djuret på bild 3 är inte vattenlevande men hon brukar jaga fula fiskar.Det går framåt med karet jag har fått börja dosera lite extra ca mg etc då detta har börjat sjunka och korallerna slutade växa.En av zoanthuskolonierna har råkat krypa över till stenen med min stora anemon på, så på något sett måste jag skära loss dessa. Tips mottages gärna.Det simmar även en Zanclus Cornutus i karet numera (min graal), han hade en kompis innan men då han inte tyckte om den så simmar han nu i ensam majestät. Den var mager när den kom men har nu börjat lägga på sig. Fick i början mata med färska ostron och musslor dessa byttes ut 3 ggr per dag. Efter en vecka började jag mosa i lite angel formula i ostronet och stängde igen locket igen.Nu äter han alla typer av frystfoder vilket känns underbart, hoppas att den fortsätter på samma håll. Citera
Yodelking Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Härligt att du fått tag i din favoritfisk och att den äter och fetar till sig! Citera
sansan Postat 5 april 2013 Författare Postat 5 april 2013 Härligt att du fått tag i din favoritfisk och att den äter och fetar till sig!Tack :-) Det var kämpigt i början med mycket trugande. Damen i fiskdisken tyckte nog jag var konstig som kom och köpte ett par färska ostron och musslor varje dag :-) men att se honom piggna till och kasta sig över den frysta maten och att han är nyfiken hela tiden gör att det är värt allt besvär.Hoppas det går bra med din chelmon?! Citera
Yodelking Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Kjell mår bra och äter bra... har inte hittat mina rörmaskar ännu, av någon oförklarlig anledning... men det gör ju inget... Citera
sansan Postat 25 april 2013 Författare Postat 25 april 2013 Lite torsdagssnacks.. Han har dyra matvanor, men är man kung i karet så ska man väl ha lite privilegier :-) Citera
atropos Postat 25 april 2013 Postat 25 april 2013 Trevlig fisk den där idolen Hoppas att den funkar gör dig Citera
sansan Postat 25 april 2013 Författare Postat 25 april 2013 Ja verkligen, den har alltid full upp med något :-) Har haft den i 1,5 månad nu, var riktigt mager då men nu börjar den att bli riktigt fin. Den äter nästan alla typer av frystfoder så länge som det inte sjunker till botten på en gång, och färska ostron det är mums det :-) Får se om det går att få den att äta granulat med, noori käkar han ibland.Trevlig fisk den där idolen Hoppas att den funkar gör dig Citera
sansan Postat 6 juni 2013 Författare Postat 6 juni 2013 En liten uppdatering. Karet är just nu fullt av små sniglar och ägg. Vet inte riktigt vilken sort men gissar på tectus eller narcissus.Ska flytta nu i juni så tips om smidig flytt av ett 530l (108kg) akvarium mottages gärna. Ska bara till trapphuset jämte så det är ju inte så långt som tur är. Citera
Heske Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 Bjud 4 starka killar (eller tjejer) på kakor/pizza/öl eller något annat gott så går det säkert och bära. Hur fick du förresten in det? Citera
sansan Postat 6 juni 2013 Författare Postat 6 juni 2013 Jag lurade min bror och min far + en kollega. De går nog inte på den en gång till Tänkte mest på mina firrar vill ju att de ska må så bra som möjligt speciellt min MI. Citera
cheva Postat 6 juni 2013 Postat 6 juni 2013 Sandra du kan låna par styckna kar av os om du vill Citera
sansan Postat 7 juni 2013 Författare Postat 7 juni 2013 Sandra du kan låna par styckna kar av os om du villTack, jag hojtar till om jag behöver ett kar till :-) Citera
sansan Postat 7 juni 2013 Författare Postat 7 juni 2013 Nuvarande fiskar i 530l akvariet, listade med de som varit i akvariet längst överst.De första firrarna flyttade in slutet av nov och den sista flyttade in i början av mars.2st Ocellaris clowner2st polymnus clowner (Saddleback clowner)1st Centropyge loricula (Elddvärgkejsare)1st Paracanthurus hepatus (Palettkirurg)1st Zebrasoma flavescens (Gul kirurg)2st Synchiropus splendidus (mandarinfisk)1st Pictichromis paccagnellae (False gramma)1st Salarias fasciatus1st Centropyge bicolor (blågul dvärgkejsare)1st Canthigaster Valentini (Valentini Puffer)1st Zebrasoma veliferum (segelfens kirurg)1st Zanclus cornutus (Moorish idol)Det bor även2st Lysmata amboinensis (Putsarräka2st Lysmata wurdemanni (pepparmintsräka) Tectussniglar Narcissussniglar cerithsniglar Eremiter2st sandvändande sjöstärna Ormsjöstjärnor Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.