Gå till innehåll

Sandras 530l saltvattenskar


sansan

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Vad roligt, sen börjar ju det roliga i mitt tycke. Har du bestämt vad du ska ha i?

har äntligen på börjat mitt nya bygge sumparna färdiga halva tekniken är färdigt håller på att fixa till trämöbel en sen är det dags att sätta i hopa det
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Här är ett par bilder, djuret på bild 3 är inte vattenlevande men hon brukar jaga fula fiskar.

Det går framåt med karet jag har fått börja dosera lite extra ca mg etc då detta har börjat sjunka och korallerna slutade växa.

En av zoanthuskolonierna har råkat krypa över till stenen med min stora anemon på, så på något sett måste jag skära loss dessa. Tips mottages gärna.

Det simmar även en Zanclus Cornutus i karet numera (min graal), han hade en kompis innan men då han inte tyckte om den så simmar han nu i ensam majestät. Den var mager när den kom men har nu börjat lägga på sig. Fick i början mata med färska ostron och musslor dessa byttes ut 3 ggr per dag. Efter en vecka började jag mosa i lite angel formula i ostronet och stängde igen locket igen.

Nu äter han alla typer av frystfoder vilket känns underbart, hoppas att den fortsätter på samma håll.

post-7085-14468929039852_thumb.jpg

post-7085-14468929039657_thumb.jpg

post-7085-1446892903976_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att du fått tag i din favoritfisk och att den äter och fetar till sig!

Tack :-) Det var kämpigt i början med mycket trugande. Damen i fiskdisken tyckte nog jag var konstig som kom och köpte ett par färska

ostron och musslor varje dag :-) men att se honom piggna till och kasta sig över den frysta maten och att han är nyfiken hela tiden gör att det är värt allt besvär.

Hoppas det går bra med din chelmon?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Ja verkligen, den har alltid full upp med något :-) Har haft den i 1,5 månad nu, var riktigt mager då men nu börjar den att bli riktigt fin. Den äter nästan alla typer av frystfoder så länge som det inte sjunker till botten på en gång, och färska ostron det är mums det :-) Får se om det går att få den att äta granulat med, noori käkar han ibland.

Trevlig fisk den där idolen

Hoppas att den funkar gör dig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

En liten uppdatering.

Karet är just nu fullt av små sniglar och ägg. Vet inte riktigt vilken sort men gissar på tectus eller narcissus.

Ska flytta nu i juni så tips om smidig flytt av ett 530l (108kg) akvarium mottages gärna. Ska bara till trapphuset jämte så det är ju inte så långt som tur är.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nuvarande fiskar i 530l akvariet, listade med de som varit i akvariet längst överst.

De första firrarna flyttade in slutet av nov och den sista flyttade in i början

av mars.

2st Ocellaris clowner

2st polymnus clowner (Saddleback clowner)

1st Centropyge loricula (Elddvärgkejsare)

1st Paracanthurus hepatus (Palettkirurg)

1st Zebrasoma flavescens (Gul kirurg)

2st Synchiropus splendidus (mandarinfisk)

1st Pictichromis paccagnellae (False gramma)

1st Salarias fasciatus

1st Centropyge bicolor (blågul dvärgkejsare)

1st Canthigaster Valentini (Valentini Puffer)

1st Zebrasoma veliferum (segelfens kirurg)

1st Zanclus cornutus (Moorish idol)

Det bor även

2st Lysmata amboinensis (Putsarräka

2st Lysmata wurdemanni (pepparmintsräka)

Tectussniglar

Narcissussniglar

cerithsniglar

Eremiter

2st sandvändande sjöstärna

Ormsjöstjärnor

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...