Gå till innehåll

Rsm 250 Soon S-650


Daniell523

Rekommenderade inlägg

  • Svar 126
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 4 veckor senare...
  • 8 månader senare...

Så kul att se att en till kör igång ett 650. Har du bytt belysning och skummare? och i så fall undrar jag om det anses vara så dålig kvalitet på dessa? Har sett att många skaffar värsting skummare men jag läste när jag gick över till zeovit att det inte var bra med för effektiv skummare som tog bort bakterier som man vill ha kvar. Lite intressant bara tyckte jag!

Hoppas allt startar bra för dig kul att vi har så pass nystartade projekt då vi kan ta hjälp av varandra om du vill. M.V.H Janne 0762700215

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Boman

Detta med över dimensionerad skummare är det verkligen delade uppfattningar om.

Jag satsar på bra produkter som man redan vet lite om, därför har jag inte änns packat upp min.

Sorry Stensson hann inte svänga förbi igår, får svänga förbi på Tisdag.

Bilder kommer snart...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja visst är det härligt med riktigt bra kvalitets produkter. Eftersom ett av projektet "speciellt när man har en fru där ljudnivån speciellt från karet är väldigt viktigt...att det inte stör!!

Om du använt original skummaren skulle det vara kul att få veta om det är en av bovarna till en del för höga ljud från sumpen?? En annan jag tycker låter lite för mycket är retur pumpen där kanske en red dragon skulle vara ett alternativ...dock Dyr!! Lycka till Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja Boman

Janne??? ;)

Jag hann aldrig använda orginal skummaren. Den skall ut på försäljning nu.

Man hör knappt bubble king om den är igång, och stort plus är att den har automatisk kopp skrapa + spolning.

Är så jäkla nöjd och glad att jag inte sålde den.

Angående returpumpen är den VERKLIGEN irriterande!!! Hög ljud och vibrationer. Hur f_n kan de änns skicka med sådan kräp.

Har beställt en ställbar jebao returpump från fishstreet, återkommer med recension efter jag fått hem och installerat den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja håller med om det. skummaren får hänga med ett tag men returpumpen byts så fort jag får råd. tittade på den du beställt. var ju inte så speciellt dyr! Var det en 3000/6000 eller 12000? väntar på recension av den. Hoppas deg gör stor skillnad!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det ? Själv håller jag på att tampas med dom slämmiga brunröda algerna som lägger sig som ett nät på bottergruset och koraller och stenar. Provar nu med fosfat remover i reaktor som gjordes iordning i går. Algernas framfart beror nog på att jag använde en del död levande sten när jab byggne scapen och gör nog att jag får problemen med algerna lite längre än om det bara varit fräsch lev. sten. Får se om fosfatremovern hjälper till? Har dock 0.00 i fasfattest senaste 4 gånger med Hanna testen!

Hoppas allt går bra för dij. Min senaste tillökning "Picasso Tryckare trivs bra och blev ett härligt lyft för akvariumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det ? Själv håller jag på att tampas med dom slämmiga brunröda algerna som lägger sig som ett nät på bottergruset och koraller och stenar. Provar nu med fosfat remover i reaktor som gjordes iordning i går. Algernas framfart beror nog på att jag använde en del död levande sten när jab byggne scapen och gör nog att jag får problemen med algerna lite längre än om det bara varit fräsch lev. sten. Får se om fosfatremovern hjälper till? Har dock 0.00 i fasfattest senaste 4 gånger med Hanna testen!

Hoppas allt går bra för dij. Min senaste tillökning "Picasso Tryckare trivs bra och blev ett härligt lyft för akvariumet.

Allt går bra. Börjar få till revet och värdena riktigt bra, samt otroligt fina färger i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Igår kopplade jag in den nya returpumpen. Helt ok för dom pengarna, och bättre än den förra.

Finns lite surrande ljud men inga vibrationer. Hoppas att det försvinner lite mer när den kört in sig.

Jag upplever den inte riktigt lika kraftfull som förgångaren eftersom jag fick reglera avlopps ventilen lite grann.

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...