Gå till innehåll

Hjälp med Grotech NG3 doserpump


Reuben

Rekommenderade inlägg

Tjena,

Efter att ha bytt akvarium och lagt undan all teknik en kort period så är det nu dags att koppla in min doserpump.

Tyvärr är det så att tjejen hjälpt mig städa lite grann och sjävlklart blev alla kablar etc dumpade i samma låda så jag har inte koll på vilken strömfrösörjning som används till doserpumpen.

Bak på doserpumpen står det 15V 0.4amp men den enda 15V strömdelen jag hittar är 0.5amp.

Skulle någon kunna ta en bild på sin nätdel så får jag se om det är samma?

Alt bara få en bild av vad det är jag letar efter :)

Tack

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm får leta vidare, jag tror det är denna jag fick med då jag ser att dammat som lagt sig på huvudet på adaptern verkar passa perfekt när jag sätter i den. Dock vill jag inte bränna den... det är trotts allt 20% för högt..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrev innan så är det grönt att nätadapterna är större. Det är tvärt om det inte får vara. Din pump kommer inte ta ut mer amper än vad den behöver.

Det är volt du inte får göra fel på och den är ju rätt.

Sedan så är det att plus och minus är rätt. Det måste man allt ha koll på. Det är inget som är en garanterad standard. Det ser du på tecken. Hittade inte lämpligt att länka till när jag googlade. Men det är ett minustecken och ett plus. Där en halvcirkel går över en punkt. Halvcirkeln står för utvändigt och punkten för centrum. Visar på det sättet polariteten. Dvs är plus vid punkten så är plus centrum och vise versa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...