Gå till innehåll

Nybörjare med 220 L och 90 L sump


Holm-Alexander

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Kan dom ändra färg så bara? Bubble tip e väl en av dom lättare anemonerna om jah förstått det rätt?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag tycker det ser ut som en BT med.

Blir dom stressade tex vid transport så kan dom dumpa symbiosalgerna och blir då bleka, det förekommer även blekning och tom färgning på kemisk väg. Vill minnas att även för dåligt ljus kan ge en blekande effekt, och den kan tom dö. Den kommer ta tillbaka symbiosalger så småningom och färga ut igen till dess naturliga färg, om förutsättningarna är dom rätta.

Mig veteligen finns det inga vita anemoner i naturen, därför ser jag upp med att köpa sådana.

Anemoner är generellt vandrare med tills dom hittar en plats dom trivs på, så att anemonsäkra sina stremers är nästan ett måste, annars kan det bli anemonfärs i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tar sig :) Plocka glasrosen innan det är försent :P

Nu vet jag inte va du har för erfarenhet o så. Men om det är första karet så ska jag ge dig creds för storleken ofta lättare och mindre problem när man kommer över 100L ju större ju änklare brukar man ju säga :)

Gillar hur du byggt stenen genomtänkt luftigt o bra :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det ser ut som en BT med.

Blir dom stressade tex vid transport så kan dom dumpa symbiosalgerna och blir då bleka, det förekommer även blekning och tom färgning på kemisk väg. Vill minnas att även för dåligt ljus kan ge en blekande effekt, och den kan tom dö. Den kommer ta tillbaka symbiosalger så småningom och färga ut igen till dess naturliga färg, om förutsättningarna är dom rätta.

Mig veteligen finns det inga vita anemoner i naturen, därför ser jag upp med att köpa sådana.

Anemoner är generellt vandrare med tills dom hittar en plats dom trivs på, så att anemonsäkra sina stremers är nästan ett måste, annars kan det bli anemonfärs i karet.

Den såg lika dan ut som på bild när jag köpte den på zoogiganten, men tycker enligt mig att den "slagit" ut mer i mitt kar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det tar sig :) Plocka glasrosen innan det är försent :P

Nu vet jag inte va du har för erfarenhet o så. Men om det är första karet så ska jag ge dig creds för storleken ofta lättare och mindre problem när man kommer över 100L ju större ju änklare brukar man ju säga :)

Gillar hur du byggt stenen genomtänkt luftigt o bra :)

Ah ska plocka den så snart tillfälle ges.

Min erfarenhet inom salt är helt färsk vet bara det lilla man hört och läst om, har försökt ta reda på så mycket som möjligt även om allt inte går in direkt.

Saken är ju som så att när jag höll på med uppstarten av mitt kar så knäcker frugan av sig att hon med ville ha ett. Så jah blev iväg skickad för och köpa ett clownhotell till henne som hon nu jar i köket och pysslar om på egen hand :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lyllos sj fick jag offra 850L diskus kar för att uppdatera till större ej köpt ennu då planerna är att ha kvar det jag har nu + ett större :P

Ändrat av Guest
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lyllos sj fick jag offra 850L diskus kar för att uppdatera till större ej köpt ennu då planerna är att ha kvar det jag har nu + ett större :P

Ah då hade du inte riktigt samma tur som mig på kvinnofronten. Men salt e ju iaf mycket trevligare än diskus, så kanske blir bra i slutändan ändå?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...