Gå till innehåll

Nybörjare med 220 L och 90 L sump


Holm-Alexander

Rekommenderade inlägg

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Då var även överrinningsboxen färdig, har börjat med bakgrunden till karet. Ska lägga sista touchen på den imorgon när det andra har härdat. så räknar med att karet kommer stå på bänken på onsdag. Vill även tacka Jonathan för hjälpen med bakgrunden och Denny för hjälpen med överrinningen.

post-7184-14468927573387_thumb.jpg

post-7184-14468927572492_thumb.jpg

post-7184-1446892757271_thumb.jpg

post-7184-14468927572941_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte lägga upp en bild på karet, håller på och alkar ur bakgrunden och den döda stenen, men man ser iaf hur det kan komma att se ut med lite fantasi.

Lägger även in en bild på sambons 58 L clownhotell som jag fick ta och köpa eftersom hon ville ha sitt egna lilla kar och pyssla om.

post-7184-14468927732155_thumb.jpg

Ni får gärna hjälpa mig med vad korallerna heter som är i clownhotelet.

post-7184-14468927731905_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Nu e det väl så där som nybörjare gör. Glömmer namnen på det dom köpt. Men du får gärna hjälpa till och hitta ett namn. Tycker så klart den är riktigt fin iaf. Har även slängt ner en eremit och en snigel som följde med som friliftare när jag köpte anemonen. Har idah även köpt liten knappar och en liten pulserande xenia. Bild kommer.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En scape helt i min smak, och riktigt läcker anemon...men.

Nu ska jag inte vara den som är den (eller det är jag ju egentligen), jag tycker inte en anemon hör hemma i ett nystartat kar.

Läs gärna följande till att börja med, dom har sina krav och är inte alltid helt lätta djur.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?14391-Vilken-anemon-ska-jag-skaffa

Jag vet ju inte vad du har för erfarenhet av salt tidigare men det är ändå inte fel att läsa ovanstående tråd.

Det kan gå bra, men det kan lika gärna gå åt h..

Ser fram emot hur denna balja kommer utvecklas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En scape helt i min smak, och riktigt läcker anemon...men.

Nu ska jag inte vara den som är den (eller det är jag ju egentligen), jag tycker inte en anemon hör hemma i ett nystartat kar.

Läs gärna följande till att börja med, dom har sina krav och är inte alltid helt lätta djur.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?14391-Vilken-anemon-ska-jag-skaffa

Jag vet ju inte vad du har för erfarenhet av salt tidigare men det är ändå inte fel att läsa ovanstående tråd.

Det kan gå bra, men det kan lika gärna gå åt h..

Ser fram emot hur denna balja kommer utvecklas.

Tack för upplysningen, kommer ha det i åtanke och har bläddrat igenom tråden lite snabbt. Än så länhe verkat det inte vara någon problem, den ser ut och må bra och den tog räkan jag gav den. Jag undrar om det inte är en sorts bubble tip anemon? Du kanske vet vad det är för någon?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...