bjomat Postat 5 mars 2013 Författare Postat 5 mars 2013 Låter intressant, ska bli kul att följa!MvhTommy=)Tjena Tommy! Japp ska bli skoj - ska skynda långsamt och planera väl har jag tänkt. Hur går det med nya kirurgen? Prickarna borta? Citera
bjomat Postat 9 mars 2013 Författare Postat 9 mars 2013 Lördagsgodispengen spenderades på triton Citera
Olle Postat 9 mars 2013 Postat 9 mars 2013 Den va tok snygg. Längtar tills jag kan köpa sådana grejer till mitt nyaSkickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2 Citera
bjomat Postat 9 mars 2013 Författare Postat 9 mars 2013 Den va tok snygg. Längtar tills jag kan köpa sådana grejer till mitt nyaSkickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2Tackar - ja den är fin. Du får stoppa i några färgglada lps när du får igång perculan (följt din tråd) Citera
bjomat Postat 5 april 2013 Författare Postat 5 april 2013 Länge sedan jag skrev något men här kommer en liten updateKaret tuffar på och jag börjar närma mig mina målvärden. Nitraten ligger i dagsläget och pendlar mellan 2,5-4 och fosfaten har jag tryckt ner till 0,06. Det har tagit sin tid men känns skönt att äntligen ha nått dit.Jag har haft lite "otur" med de senaste fiskköpen tyvärr. En sandvändande goby blev ett skrovmål för min bandmuräna och en salarias simmade bara i ett drygt dygn och sen dog (svält?). Extra tråkigt tycker jag med salariasen eftersom jag verkligen gillar den fisken. Jag tyckte salariasen var lite smal när jag koppade i den men ska den kunna dö så snabbt pga svält?Ytterliggare inköp är två st eldräkor och en dvärgkejsare (bispinosa) och de verkar stortrivas och är roliga djur att titta på tycker jag och familjen.Planerna med uppgraderingen finns fortfarande bara i huvudet men när tid finns ska jag börja skissa på det hela lite mer allvarligt.Trevlig helg till er alla Citera
patan76 Postat 23 april 2013 Postat 23 april 2013 Tack Björn för bonus grejerna idag och pratstunden.Revet va kanon fint Citera
bjomat Postat 23 april 2013 Författare Postat 23 april 2013 Tack Björn för bonus grejerna idag och pratstunden.Revet va kanon fintTack detsamma!! Alltid trevligt att prata salt. Hoppas grejerna blir bra i din burk Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 4 maj 2013 Författare Postat 4 maj 2013 Nya tester är utförda:Testerna var lite knepigare att utföra mot de vanliga saliferttesterna (ca mg kh) men tror det blev rätt. Resultatet blev:Jod - ej utslag (båda varianterna)Strontium - 10-16 Kalium - 250Kalium doserar jag nu upp till önskad nivå på ca 350-400 och funderar även på jodtillsats. Hur viktigt är det med rätt nivå på jod/strontium/kalium egentligen? Citera
bjomat Postat 11 maj 2013 Författare Postat 11 maj 2013 Problem att att dosera upp kaliumhalten. Jag använder mig av fauna marins kaliumtillsats och doserar enligt anvisning men får bara upp halten marginellt. Någon som har en idé vad det kan vara för fel?Med vänlig hälsning, Björn Citera
greger Postat 11 maj 2013 Postat 11 maj 2013 Kalium har likt Magnesium lite "ketchup-effekt" - så dosera på du, så ordnar det sig snart! Citera
bjomat Postat 14 maj 2013 Författare Postat 14 maj 2013 Vad håller min euphyllia på med??Med vänlig hälsning, Björn Citera
Blåbert Postat 14 maj 2013 Postat 14 maj 2013 Vad håller min euphyllia på med??[ATTACH]96490[/ATTACH]Med vänlig hälsning, BjörnKonverterar till BTA? Citera
bjomat Postat 15 maj 2013 Författare Postat 15 maj 2013 Konverterar till BTA?Haha....Ja man undrar ju.... Nä ser riktigt mysko ut - en jättebubbla stor som en golfboll nästan. Med vänlig hälsning, Björn Citera
Petter N Postat 15 maj 2013 Postat 15 maj 2013 http://www.ultimatereef.net/forums/showthread.php?t=206376 Citera
bjomat Postat 21 juli 2013 Författare Postat 21 juli 2013 Liten update. Tycker det mesta rullar min väg just nu. Allt verkas trivas bra och jag har snart bara lps/sps i burken som jag vill ha. Skickar med några bilder tagna med iphone nu ikväll.Håll till godo Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 21 juli 2013 Författare Postat 21 juli 2013 Glömde videon ocksåhttp://youtu.be/uy8PGN0_FvYMed vänlig hälsning, Björn Citera
alexochingencarina Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 Wow vilka fina spser. Speciellt dina Scolymias! Där blir man avis!!! Är dom köpta på triton? Citera
bjomat Postat 21 juli 2013 Författare Postat 21 juli 2013 Wow vilka fina spser. Speciellt dina Scolymias! Där blir man avis!!! Är dom köpta på triton?Lps:er menar du va Gillar de starkt med Tyvärr inte inköpta på triton - har faktiskt bara sett en scolymia där och den var lite för ljusgrön för min smak. Det mesta övriga levande samt all teknik är däremot därifrån. Med vänlig hälsning, Björn Citera
alexochingencarina Postat 21 juli 2013 Postat 21 juli 2013 Lps ja=) kan det va så att dom kommer från tyskland? Citera
bjomat Postat 21 juli 2013 Författare Postat 21 juli 2013 Ser riktigt snyggt ut Tack Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 http://youtu.be/m3O5yKkXkDkClownerna har lagt ägg för första gången Med vänlig hälsning, Björn Citera
bjomat Postat 21 augusti 2013 Författare Postat 21 augusti 2013 Ja faktiskt men burken ska "läggas ner" på söndag....Nytt projekt på G Med vänlig hälsning, Björn Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.