borne82 Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Det blev riktigt snyggt tack för titten idagFisken trivs riktigt bra i mitt kar den hitta en kompis direkt simmar runt med min gula kirurg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 mars 2013 Författare Dela Postat 2 mars 2013 Finns plock på hyllan som vanligt! Inväntar bilden som vanligt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkEn stor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 mars 2013 Författare Dela Postat 2 mars 2013 Det blev riktigt snyggt tack för titten idagFisken trivs riktigt bra i mitt kar den hitta en kompis direkt simmar runt med min gula kirurgSå kul att det går bra med fjärilen! Tack själv för titten Björn! Alltid lika kul att flabba me saltfolk Du e välkommen hit igen när karet är fyllt med fraggar från Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 mars 2013 Författare Dela Postat 2 mars 2013 Manne, hur mycket pengar behöver jag ha med?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Manne, hur mycket pengar behöver jag ha med?? Det hänger på hur mycket du ska ha med dig hem! Ta med hästa plånkanMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 mars 2013 Författare Dela Postat 2 mars 2013 Det hänger på hur mycket du ska ha med dig hem! Ta med hästa plånkanMed vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkHandlar inte med hästar, bara lasagne! Tar med kammen och en 10K då! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 Gör du så.. Så blir det bra i slutändan.. Uppenbarligen har du gott om plats nu Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 mars 2013 Författare Dela Postat 2 mars 2013 Plats finnes om man säger så Blir väl kanske inte för 10k, men lite små roliga grejor finns de ju plats för! Inte ha för brått Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ted64 Postat 2 mars 2013 Dela Postat 2 mars 2013 har jag missat bilden eller min dator skämtar med mig aprilo ..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 mars 2013 Författare Dela Postat 2 mars 2013 har jag missat bilden eller min dator skämtar med mig aprilo .....Din dator e inget bra Bilder kommer, jag lovar! Ska bara få igång Macroläge på IPhonen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Lite pics! Syns ju att man inte är en aquascapare direkt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 mars 2013 Dela Postat 5 mars 2013 Snyggt! Gott om plats till kommande korallers tillväxt! Fin öppen sandyta att leka med..Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Tack Manne!! Ska ha ner mina värde lite till innan det åker ner några sps/lps! Men lite mjukt kan ju få lov att flytta in Ska bli kul när de väl börjar komma i lite koraller.//Micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 mars 2013 Dela Postat 5 mars 2013 Ser riktigt bra ut Micke! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 mars 2013 Dela Postat 5 mars 2013 Är det lavat mot bakrutan eller där är fri simyta för fisken bakom stenen ?Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Ser riktigt bra ut Micke!Tack Lagge! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Är det lavat mot bakrutan eller där är fri simyta för fisken bakom stenen ?Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkDär e bra med plats bakom stenen för fiskarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Suttit och kollat i lite böcker om koraller. Är ju en hel del som kommer att hamna på önskelistan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 5 mars 2013 Dela Postat 5 mars 2013 Så är det alltid.. Tänk bara på deras krav på vatten/ljuse/flöde.. Alla lär inte komma överens med dom parametrarna i ditt kar tyvärr.. Har samma problem själv :)Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Så är det alltid.. Tänk bara på deras krav på vatten/ljuse/flöde.. Alla lär inte komma överens med dom parametrarna i ditt kar tyvärr.. Har samma problem själv :)Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJa vissa kan man ju bara drömma om! Men man får rätt bra info på de flesta i Eric Bornemans Aquarium corals. Den har man bläddrat i ett par månader Letar efter en viss LPS som jag tror kommer passa i ena hörnan i mitt kar. Nemenzophyllia turbida, inte den färggrannaste men kan nog passa nere vid botten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 5 mars 2013 Författare Dela Postat 5 mars 2013 Ballingkit ska med införskaffas! Blir till att spara många veckopengar Inga whiskey mer till samlingen........ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 6 mars 2013 Författare Dela Postat 6 mars 2013 Haft en liten mätstund i min ensamhet.Po4= 0,4ppmNo3= 5ppmKH= 9,9 dkhPh= 8,3Allt med Saliferts tester.Sen orkade jag inte mer ikväll, varit en tung dag med mycket haveri på jobb! Tycker jag har lite mjölkigt vatten. Algblom? Tar och fortsätter drömma bland sidorna i korallböckerna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 6 mars 2013 Författare Dela Postat 6 mars 2013 Rättning Kh=8,8! Trött i hjärnan och små knappar på IPhonen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 mars 2013 Dela Postat 6 mars 2013 Inte så illa pinkat för ett nystartat kar.. Lite po4 remover så är du på G! Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 6 mars 2013 Författare Dela Postat 6 mars 2013 509:an startades igår Får ta och skaffa lite aktivtkol för att få bort den lilla mjölkigheten i vattnet. Men koraller får vänta ett tag till. Allt ska va pöööörfekt innan någon dyrgrip får flytta in. Kikar runt lite på Ballingkit... Får väl se vad man kan hitta. Fans ju en doserpump a SIG-design som var prisvärd. Inget bestämt än dock. Ska boosta upp salthalten från 1.023 med.//Micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.