Gå till innehåll

Min nya burk...210x80x60cm


SaltDummie

Rekommenderade inlägg

  • Svar 861
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Det blev riktigt snyggt tack för titten idag

Fisken trivs riktigt bra i mitt kar den hitta en kompis direkt simmar runt med min gula kirurg

Så kul att det går bra med fjärilen! Tack själv för titten Björn! Alltid lika kul att flabba me saltfolk :) Du e välkommen hit igen när karet är fyllt med fraggar från Manne :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så är det alltid.. Tänk bara på deras krav på vatten/ljuse/flöde.. Alla lär inte komma överens med dom parametrarna i ditt kar tyvärr.. Har samma problem själv :):):)

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja vissa kan man ju bara drömma om! Men man får rätt bra info på de flesta i Eric Bornemans Aquarium corals. Den har man bläddrat i ett par månader :) Letar efter en viss LPS som jag tror kommer passa i ena hörnan i mitt kar. Nemenzophyllia turbida, inte den färggrannaste men kan nog passa nere vid botten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haft en liten mätstund i min ensamhet.

Po4= 0,4ppm

No3= 5ppm

KH= 9,9 dkh

Ph= 8,3

Allt med Saliferts tester.

Sen orkade jag inte mer ikväll, varit en tung dag med mycket haveri på jobb! Tycker jag har lite mjölkigt vatten. Algblom? Tar och fortsätter drömma bland sidorna i korallböckerna ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

509:an startades igår ;) Får ta och skaffa lite aktivtkol för att få bort den lilla mjölkigheten i vattnet. Men koraller får vänta ett tag till. Allt ska va pöööörfekt innan någon dyrgrip får flytta in. Kikar runt lite på Ballingkit... Får väl se vad man kan hitta. Fans ju en doserpump a SIG-design som var prisvärd. Inget bestämt än dock. Ska boosta upp salthalten från 1.023 med.

//Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...