_Manne_ Postat 22 oktober 2013 Dela Postat 22 oktober 2013 Googla pavona cactus .. http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+322+476&pcatid=476Förutsätt att den inte bildat några blad uppåt ännu..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 22 oktober 2013 Författare Dela Postat 22 oktober 2013 Efter att ha kollat i aquarium corals av Borneman och lite Googlade så har jag förhoppningsvis hittat rätt. Psammacora Contigua Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 22 oktober 2013 Dela Postat 22 oktober 2013 Aldrig hört talas om förut, roligt med lite ovanligt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 22 oktober 2013 Författare Dela Postat 22 oktober 2013 Googla pavona cactus .. http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=597+322+476&pcatid=476Förutsätt att den inte bildat några blad uppåt ännu..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkPavona Cactus har jag på annan sten i karet Inte den strukturen påminner förutom att denna inte bildar "bladen". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 22 oktober 2013 Författare Dela Postat 22 oktober 2013 Aldrig hört talas om förut, roligt med lite ovanligt! Om jag nu har rätt för mig Fick denna som fragg och hade den i mitt förra kar. Växt från femkrona i storlek till tefat size. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 23 oktober 2013 Dela Postat 23 oktober 2013 Jag hade två färgvarianter av Pavona Cactus som inte heller bildade blad till en början, de växte ihop tills de var drygt 15cm i diameter innan de började bilda skelett uppåt "som vanligt". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 23 oktober 2013 Författare Dela Postat 23 oktober 2013 Jag hade två färgvarianter av Pavona Cactus som inte heller bildade blad till en början, de växte ihop tills de var drygt 15cm i diameter innan de började bilda skelett uppåt "som vanligt". Vi får se vad det blir av den. Men denna är mycket "Hårigare" än Pavona. Men visst kan de vara så Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 23 oktober 2013 Dela Postat 23 oktober 2013 Finns en Pavona som heter P decussata som är mycket hårigare Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 23 oktober 2013 Författare Dela Postat 23 oktober 2013 Finns en Pavona som heter P decussata som är mycket hårigare Kollar denna ikväll Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 oktober 2013 Dela Postat 23 oktober 2013 Det är den jag har i min kub Micke.. Du har sett den otaliga gånger.. Det var min första tanke när jag såg din bild.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 23 oktober 2013 Författare Dela Postat 23 oktober 2013 Det är den jag har i min kub Micke.. Du har sett den otaliga gånger.. Det var min första tanke när jag såg din bild.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkMen Manne, hur ska jag komma ihåg Du har ju så mycket godis att titta på så de går inte att sortera när man kommer hem Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 23 oktober 2013 Författare Dela Postat 23 oktober 2013 Har kollat nu! Blir inte klokare Manne får glo när han är här och äter kakor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 30 oktober 2013 Författare Dela Postat 30 oktober 2013 Har inte hänt nått större i burken. Fått gjort ett vattenbyte samt stoppat i en bit LS i bakre del av revet, typ pelare. Har nu funderat klart angående mina kirurger. Min Hepatus och min gula kirurg samt kaninfisk ska få flytta. Lite småplock ligger tillsalu för att få lite mer plats till kommande inköp. Blir nog ganska lugnt med shoppingen tills efter jul. Balling ska jag dock försöka få ihop gryn till innan dess. Planerar för en tur till Danmark till våren och då lär det ju behövas en del pengar.... Hoppas kunna hitta ett litet stim Anthias Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 30 oktober 2013 Dela Postat 30 oktober 2013 Hur går det med LED belysningen! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 30 oktober 2013 Författare Dela Postat 30 oktober 2013 Hur går det med LED belysningen! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkDe går fint. Ser faktiskt att den gör nytta syns på en hel del koraller nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Fraggar ner lite gorgonia idag! Dock ingen som vill köpa av den men nerfraggad är den Får väl snart kasta istället Två stora skivor fick jag loss med, så de ska snart skänkas bort! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Synd du inte bor lite närmare, hade tagit en bit gorgonia Karet ser bra ut f.ö! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Jag har en stor mjukis du kan få av mej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Synd du inte bor lite närmare, hade tagit en bit gorgonia Karet ser bra ut f.ö! Det är ju lite långt att gå från Bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Jag har en stor mjukis du kan få av mej Du kan ju alltid fragga ner den och sälja den i molekyler så att säga Enda mjukis som hamnar här hemma är ett par mjukisbrallor! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Det är ju lite långt att gå från Bara Jo men typ =p Får ta det efter våren när körkortet är klart Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Jo men typ =p Får ta det efter våren när körkortet är klart Eller om det blir att vi träffas nån gång i lödde Tror nog de blir fler fraggar framöver dessa lär jag nog inte ha mage att slänga ändå även om de inte blir sålda Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 2 november 2013 Dela Postat 2 november 2013 Ja det kanske vi gör Nä, slänga dom känns kanske lite tufft. Det enda man kan slänga med lätthet är xenia för det är ogräs! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Ja det kanske vi gör Nä, slänga dom känns kanske lite tufft. Det enda man kan slänga med lätthet är xenia för det är ogräs! Xenia har jag aldrig haft problem med Har en lite koloni i mitt kar, som inte är gigantisk! Växer men inte mycket, som tur är Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SaltDummie Postat 2 november 2013 Författare Dela Postat 2 november 2013 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.