Gå till innehåll

Min nya burk...210x80x60cm


SaltDummie

Rekommenderade inlägg

  • Svar 861
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Haft lite misär senaste tiden så intresset för burken är inte på topp direkt! Av fåtalet koraller jag har så har en del fått alger på sig och dött (cyano?). Alla värde är bra och vissa av korallerna växer på bra för att va i min burk, andra går dock hädan! Kan de vara ändringen av ljus som gjort detta? Har haft lite trubbel med trådalger, men dessa börjar dock att ge sig! Vad göra?? Vodka? Whisky ;) Klorpuck? Eller bara lägga ner drömmen om en Sps/Lps burk och låta mjukisar trilla i burken :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror allt måsta vänja in sig vid ditt nya ljuse.. Karet kommer att beteé sig annorlunda mot bär du hade den gamla rampen.. Är det flera koraller som fått alger på topparna så tror jag att du helt enkelt brännt topparna , ge korallerna isf mer tid att vänja sig vid ljuset.. Att algerna också får merflyt hänger säkert på reaktionen som kommer i karet vid ljus bytet.. Tålamod o ha koll på ca/Kh/mg så kommer du långt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Karet tuggar på! Dock inte mer än så. Inga nya grejor, ska hämta en fragg som ska få trilla ner på ledig plats. Vilket det fortfarande är gott om. Börsen är just för tillfället totalt tömd ;) Snart nytt år och nya tag ;) ;) Hoppas Tomten är extra snäll i år! ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Inte extremt , men häv ur lite saltvatten o låt osmosen fylla på utan salt.. Så du kommer ner lite i halten.. Så kommer resten av värdena att följa med en viss del.. Bara kolla KH't så det inte sjunker förmycket då det är bra.. Vilket salt kör du ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...