Gå till innehåll

Min nya burk...210x80x60cm


SaltDummie

Rekommenderade inlägg

  • Svar 861
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bara häv ut ett antal liter dagligen så du kommer ner typ 2 steg på salthalten.. O kolla sen..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Får börja med det imorgon. Vill få igång burken nu när algerna börjat ge med sig. Varit lite formsvack på sistone :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Aja har ju sett en del bilder så lite har det hänt ;)

Fick själv en törn då karet hamnade i obalans och en del sps tog stryk så jag vet hur det är men nu är det på väg att stabilisera sig igen så nu mår allt mycket bättre.

Gott! Känns bra när man åker på rätt spår! Nu gäller det bara att se till och hålla sig kvar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Inget större har hänt med burken men det har trillat i två nya koraller :) Får börja ta tag i mitt fiskbestånd snart. Lite fiskar ska ur karet och ersättas med nya. Algerna har nu faktiskt helt gett med sig och är inte synliga längre :) Ballingkit ligger nu äntligen högst på att köpa listan. Kostade mig dock en resa utomlands... :( Så det blir nog det dyraste Ballingkitet hittills :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får gärna komma hit och bränna mer fett. Jag är t o m så snäll så du inte behöver betala något träningskort. Är ju inte mer än 75l som skall bytas här så det fixar ju du på 2 röda

Sjysst!! Kommer Direkt! Det ju "kul" att byta vatten. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan du dra mot mitt håll efter , ingen omväg ju.. Står 50liter på blandning som ska i snart..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Typiskt! Missade detta träningstillfälle helt :( Eller du har mer att byta Manne?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns o byta.. Inte hunnit själv ännu.. Är ju götet i helgen som gäller ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Vi kan bestämma var du ska lägga nyckeln, så fixar jag vattenbytet! Kan passa på att fragga lite också när jag ändå är där så jag får lite godis med mig hem! Så får du ju plats med mer från Götet :) :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Var ett tag sen man skrev något :) Burken snurrar på och börjat få riktig ordning på allt nu! Har ett par Sps koraller som blivit riktigt fina. Dock har inget större fått flytta in mer än en anemon som verkar trivas trots den sitter på bakrutan. Ska bli skärpning med korallköp och uppdateringar framöver. Och så ska det tas tag i lite fiskflytt!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...