Gå till innehåll

Nico nya 980L optiwhite - planerad uppstart 2013


niki68

Rekommenderade inlägg

Har fått svar från Sirocco angående bänk.

Finns någon snäll människan som kan översätta vad de menar på engelaska.

***google ?

*anyway given the thickness of the glass we do not believe it will break.

To strengthen the support can insert a good board betwen the aquarium and the table that spreads weight across the surface leaving a small gap for the passage of pipes and hoses.

Sirocco company makes regular cabinet Nilo most voluminous aquarium

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

DEt betyder:

---

På grund av tjockleken på glaset så tror vi inte att det skulle spricka

För att stärka avlastningen så kan vi/du (de verkar ha glömt ett ord där så jag vet inte om dem säger vi eller du) lägga till en bra skriva mellan akvariumet och bordet som fördelar vikten över ytan och lämnar ett litet mellanrum för passage för rör och slangar.

Sirocco företaget gör vanliga skåpet Nilo mest rymliga akvarium

---

De skriver med rätt dålig engelska så det är inte helt lätt att översätta

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

DEt betyder:

---

På grund av tjockleken på glaset så tror vi inte att det skulle spricka

För att stärka avlastningen så kan vi/du (de verkar ha glömt ett ord där så jag vet inte om dem säger vi eller du) lägga till en bra skriva mellan akvariumet och bordet som fördelar vikten över ytan och lämnar ett litet mellanrum för passage för rör och slangar.

Sirocco företaget gör vanliga skåpet Nilo mest rymliga akvarium

---

De skriver med rätt dålig engelska så det är inte helt lätt att översätta

Spanien inte många som kan engelska men tyvärr han kan bättre än mig ;)

Tack för hjälpen Andreas.

Vilken skiva ska man ta trä eller stål (5-10mm) gummi matta ,ska man han den under hela akvarium eller bara halva sida som boxen finns.

Kan ni någon hjälpa vad är bästa alternativ som kan hålla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matta/frigolit ska du ha under hela akvariet. Det är för att trycket ska bli jämnt på glaset, utan det kan en liten liten sten eller flisa knäcka bottenglaset, och det vill vi inte.

trä eller stålskiva vet jag inte om det spelar någon roll, bara det pallar trycket och distribuerar ut vikten

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade skaffat en MDF skiva t ex 12-15mm och haft under, lackat och målad såklart. Ska du ha stål under så kommer du få gå upp väldigt mycket i tjocklek t ex 10mm och en sådan skiva är inte billig samt ruskigt tung, så satsa på trä istället.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såga till en formplyfa till rätt mått ha ta akvariumunderlägg i samma mått (snyggare än frigolit).

Har du köpt PVC-rör för 300 kr/meter (med poleringstillägg)????

Har köpt alla storlekar kommer snart sälja de för halva pris när jag är klart med bygget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag öppnade kartongen såg att det finns två gummiringar mellan magneten.

Hur ska man använda pumpen utan de på min glas ?

Varför skulle du vilja använda pumparna utan gummit? Det är ju där för att minska vibbrationer och ljud

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Öhh.. Vad jag kan läsa på dom (på dina bilder) så ska du titta på sidan 2-3 i instruktionsboken för att veta vilken av dom du ska använda beroende på glastjocklek.

Ok om min glas är 15mm kommer använda bara en gummi och ska vara på utsida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gummit är ju för att du ska få exakt rätt avstånd mellan motor och pump, följer du inte instruktionen så gäller inte garantin heller.. Så vad stod det i boken ;)

Har hittat videon http://ecotechmarine.com/media-gallery/video/setting-up-a-vortech-mp60/

Determine the glass Thickness by measuring it or contacting the aquarium manufacturer, and choose the appropriate thickness spacer . Further explation on spacers can be found at ecote.ch/MP60spacers.

Remove all stickers and waxpaper from the motor assembly, revealing the adhesive.

Hold dry side with the power cord pointing up,and align the hook on the thickness spacer with the power cord . Firmly press the thickness spacer against the dry side to attach them.

Hook the thickness spacer to the hanger.

Tie cord to mounting tab using a zip tie.Trim excess end of zip tie.

Place wet side into aquarium and allow all air to escape from the propeller housing.

Carefully align the wet-and dry-sides through the glass.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör jäkligt ont i ryggen/knäet , jag skulle inte försökt hinna med allt .Hade lite för mycket sista dagarna men på lördag är semester dags, behöver lite sol ta det lite lungt, finns mycket kvar när jag kommer tillbaka.

Så tänkte visa lite bilder .

post-5479-14468929578421_thumb.jpg

post-5479-14468929578599_thumb.jpg

post-5479-14468929578785_thumb.jpg

post-5479-14468929578957_thumb.jpg

post-5479-14468929579132_thumb.jpg

post-5479-14468929579303_thumb.jpg

post-5479-14468929579471_thumb.jpg

post-5479-14468929579647_thumb.jpg

post-5479-14468929579836_thumb.jpg

post-5479-14468929579999_thumb.jpg

post-5479-14468929580163_thumb.jpg

post-5479-14468929580334_thumb.jpg

post-5479-14468929580508_thumb.jpg

post-5479-14468929580669_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...