Gå till innehåll

Nu när laggeman ska sluta


hagbard

Rekommenderade inlägg

Vi kan ihop gå tillbaks o sakligt bedömma det du sagt...din inbillning kanske inte är sanningen? eller också är det det!Vi går tillbaks o tittar då?

If you wish

Okunnigt svar!Och inte proffisionellt för fem öre!

Första svaret som jag anser både ohövligt och oproffisionellt tillför inget och hoppar på personen med att vara okunnig

hmm vad ska jag säga?Jag vet att detta kan stå mig dyrt om jag säger:Vet du vart du sket sist? o dyligt..men jag passar o går o lägger mig snart:smiley16:

Tror inte jag behöver förklara varför jag ser denna post som något offensivt

Du kommer alltså inte att sluta?Du ska ha kvar kakan när du ätit den? är det det du menar?

Ett till inlägg enbart designad för att hoppa på lagge... förvisso har du en poäng med att ha en webhandel med saltartiklar och fortfarande vara moderator på sveriges största saltvattens forum MEN det tillför inget vettigt till diskussionen och du ställer frågan på ett ohövligt och oprofessionellt sätt.

Bättre exempel vore "Tycker du att det är ok att ha en webbhandel...... osv"

Tack för uppläxningen!Annars tror jag inte att du förstår vad som menas jimpan!Tat lugnt o ta en toy!
ok jag kanske gör bort mig gång på gång..ok! jimmygubben!Menar du så här då jimmy? Om laggeman ger fan i hagbard så ger hagbard fan i laggeman!Är det så du menar jimmy?

Svarar på kritik och anmood om att lugna ner sig med att försöka trivialisera personens åsikt och post

vem som drucikt exploreren syftar enbart till vodkametoden inget annat inbillat från tex dig..Och jag har tamejfan inte tagit en droppe av den om vi ska snacka påhopp!Sen om inte vissa hänger med i svängarna är inte mitt fel!Det gäller att vara vaken!!

förvisso ett svar på ett påhopp men fortfarande inte en bra post oavsett....

duger den genomgången?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag svarar gärna på sånt som har med tråden att göra..allmänt chitchatt får du ta någon annanstans jimmygubben!

Så ifall nån startat en ren tråd om dej så kommer du svara på alla frågor som ställs där om dig?

För det är ju precis det du gjort mot laggeman nu ju?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag svarar gärna på sånt som har med tråden att göra..allmänt chitchatt får du ta någon annanstans jimmygubben!

så vad är det du har problem med ? om du nu svarar på det som har med tråden att göra! Laggeman ska/har startat en firma som ska hålla på med salt. Han lämnar sin post som moderator på forumet i samband med att shoppen och servicen går live. Var är problemet? intressekonflikten försvinner i.o.m. att han inte är MOD på forumet. Det är väl kul att antalet företag i Sverige ökar som håller på med vår hobby? Det skapar konkurrans och fler produkter på marknaden. Vill man inte handla av en handlare så är det ju var och ens val.

Det hjälper inte att skrika om ingen förstår dig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men herre gud!

Har ni hängt med i svängarna på sistonde?Ang detta med att betala för i mitt tycke en skitsak?Om några driver sidan i vilket syfte som helst rör mig inte ryggen!FINE!

Vad jag förstått så är det moderatorena som äger sajten!Laggeman som är en av ägarna har gått ut med att han tänker starta en webshop!Är det mitt fel???Då undrade jag vem som ska ta över?Jag sa då att jag inte tänker fortsätta stödja enskilda näringsidkare om det blir till att sitta på dubbla stolar i intresse!Vad exakt har jag gjort för fel annat en vara allmänt dum i huvudet vilket jag bjuder på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men herre gud!

Har ni hängt med i svängarna på sistonde?Ang detta med att betala för i mitt tycke en skitsak?Om några driver sidan i vilket syfte som helst rör mig inte ryggen!FINE!

Vad jag förstått så är det moderatorena som äger sajten!Laggeman som är en av ägarna har gått ut med att han tänker starta en webshop!Är det mitt fel???Då undrade jag vem som ska ta över?Jag sa då att jag inte tänker fortsätta stödja enskilda näringsidkare om det blir till att sitta på dubbla stolar i intresse!Vad exakt har jag gjort för fel annat en vara allmänt dum i huvudet vilket jag bjuder på!

Det är föreningen som äger sajten som jag har förstått det och MOD på forumet är en del av föreningen som äger sajten. så pengarna går till sajten som föreningen "förvaltar" pengarna ska gå till saker som gynnar sajten och eller dess vanliga medlemmar. sen kan jag förstå om det går pengar till de som jobbar med sajten i form av arvode vilket är helt naturligt. dock så tror jag att jag läste att MODar gör det hela ideelt( inte helt säker men för mig kvittar det vilket). så om mina 100kr går till sajten och som används för att göra något bra med då kvittar det väl vem det är som har gjort det i föreningen ?

Edit:

så som du framställer det så får du det till att verka som att pengarna som betalas in via stödmedlem så till "ägarnas" egna fickor och inte till sajten vilket är helt fel ( enligt min uppfattning)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ett klassiskt uttryck inom forumvärlden: "Mata inte trollen"...
J

Och det tycker du är relevant i denna diskution?

jag tycker att om man inte gillar att vara med eller inte tål vad som skrivs ska man väl inte vara med?Ynkligt i såfall tycker jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag säger inte emot!Tänkte säga:Inte för 5 öre! men avstod för eventulla missförstånd:smiley3:

Men allt som kan missförstås går att missförstå! Jag har inget att invända om det du skriver patrik

Ser då inte något problem med det hela

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många betalnde medlemmar är set på svg? 200?. 200*100=20000/ antal mod= småpengar.

Finns inte en människa i världen som skulle driva en sånhär stor site för dom små pengarna.

Dvs ingen gör det för pengarna etc. Jag antar att det finns reklam pengar också men det kontot lär ju inte heller vara överbelastat.

Nu har vi uteslutit denna eviga diskussion om pengar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men herre gud!

Har ni hängt med i svängarna på sistonde?Ang detta med att betala för i mitt tycke en skitsak?Om några driver sidan i vilket syfte som helst rör mig inte ryggen!FINE!

Vad jag förstått så är det moderatorena som äger sajten!Laggeman som är en av ägarna har gått ut med att han tänker starta en webshop!Är det mitt fel???Då undrade jag vem som ska ta över?Jag sa då att jag inte tänker fortsätta stödja enskilda näringsidkare om det blir till att sitta på dubbla stolar i intresse!Vad exakt har jag gjort för fel annat en vara allmänt dum i huvudet vilket jag bjuder på!

Först och främst skulle du kunna tagit reda på fakta innan du börjar dra slutsatser. Som andra skrivit så är det här något som lämpat sig betydligt bättre i ett PM.

Vad vill du få ut av den här tråden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
×
×
  • Skapa Ny...