Gå till innehåll

tvätta sanden?


patrikk

Rekommenderade inlägg

Jag har en hel del trådalger och MYCKET cyano. trådalgerna har börjat ge med sig och är på tillbaka gång så den biten är väl ok. nu till Cyanon den har laggt sig som en matta över hälften av all sand i karet och då var det inte längesen jag sög upp en hel del. Sists när jag sög upp cyanon vid vatten bytet så drog cyanon med sig sand och sanden vill jag ju ha kvar. Vad tror ni om att suga upp cyanon och den sand som cyanon har bundit med sig och sedan tvätta sanden för att lägga i den igen. eller finns det så pass mycket fosfat i sanden så det inte är en vettig plan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan säkert göra som du tänkt.. Tvätta sanden , men gör det i saltvatten då, så du inte själv dödar floran totalt..

Nu är jag envis.. Försök hitta orsaken varför skiten kommer o bekämpa det hållet istället.. Mycket bättre plan på lång sikt..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan säkert göra som du tänkt.. Tvätta sanden , men gör det i saltvatten då, så du inte själv dödar floran totalt..

Nu är jag envis.. Försök hitta orsaken varför skiten kommer o bekämpa det hållet istället.. Mycket bättre plan på lång sikt..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag hade inte tänkt att ta ut all sand. utan endast tvätta det som råkade följa med cyano:n

sug upp så mycket du kan och senda höj kh=) tog ett par dagar sen försvann allt :D

vad höjde du till? för jag har redan 10,7 ppm (salifert)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...