akutmottagning Postat 3 augusti 2013 Författare Postat 3 augusti 2013 Var köpte du det där grenuttaget med Individuella strömbrytare? Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 BetaMedia markt har hemma imellanåt Citera
kebben Postat 8 augusti 2013 Postat 8 augusti 2013 Grattis till ett mycket snyggt bygge!Jag kommer sno lösningar lite till min nya baljaSent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Citera
Mangebe Postat 14 augusti 2013 Postat 14 augusti 2013 då ska isoleringen imellan bara och målas sen är det dags för spackling utvändigtÄr det hemmabyggda isoleringsskivor? Annars vart har du köpt dem? Citera
akutmottagning Postat 16 augusti 2013 Författare Postat 16 augusti 2013 Isolerskivorna kommer köpas på biltema for bilar. Om det är själva isolermaterialet du menar.allt annat är egenbyggt.efter 1 vecka utomlands kom jag hem till ett välmående kar med mer färg och kalkalger.är bara 1 kanal på ballingen som slutat pumpa (mg o salt) tror slangen är upsliten. Verkar som att den inte får något sug fast den snurrar som vanligt Citera
akutmottagning Postat 19 augusti 2013 Författare Postat 19 augusti 2013 För er som följer detta projekt k8mmer det en drös med bilder som jag kommer ta ikväll Citera
bjomat Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 För er som följer detta projekt k8mmer det en drös med bilder som jag kommer ta ikvällSer fram emot det! En fråga som jag säkert kan läsa mig till i din tråd men ställer den ändå...Hur många Radion har du och vilken modell?? Citera
akutmottagning Postat 19 augusti 2013 Författare Postat 19 augusti 2013 Har 4 st gen1 täcker denna yta perfekt Citera
impajimpa Postat 19 augusti 2013 Postat 19 augusti 2013 Har 4 st gen1täcker denna yta perfektKan bara instämma då jag varit på plats och inspekterat Riktigt bra ljus i ditt kar Citera
akutmottagning Postat 19 augusti 2013 Författare Postat 19 augusti 2013 Bilderna kommer i morgon systemkameran va inte laddad Citera
akutmottagning Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 bilder på hur mitt system är uppbyggt och någon bild på invånarna. helhetsbilder kommer senare idag/kväll. (kan inte få bra bilder när solen går in i rummet på vardera sida om karet så det speglar sig) nu ska jag bara bli av med små partiklar (microbubblor) som skummaren släpper ut. skummar väldigt lite än så länge tycker jag så tror det behövs lite mer fisk . kom gärna med förslag på lite roliga fiskar även stimfisk då stim på 15 fisk hade varigt trevligt. Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Rent o snyggt överallt , vackert!Mvh Manne Citera
dahlgren Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Fint. Det är ju trist när materialet sätter gränserna. Citera
akutmottagning Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Fint. Det är ju trist när materialet sätter gränserna. Visst är det så nu hänger det på saltföraren Citera
Tomtom Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Så snyggt och städat. Fina bilder på karet också Citera
Laggeman Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Snyggt och prydligt! Riktigt trevligt att se. Citera
freddi36 Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Riktigt snyggt och välgjort! Mycket avis på hur fint du har i sumpskåpet, ja hela karet för den delen Citera
akutmottagning Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 som ni vet är det ganska svårt att få helbilder i blåljus, men här är lite bilder så man får en inblick i hur scapen ser ut, och placering av koraller. färgerna på helbilderna är katastrofalt dåliga va längesedan jag fotade på avstånd, ska prova en annan dag när ljuset är mer vitt. problemet är att ljuset o möblernas skuggor syns på andrasidan karet så blir inget bra men ska göra nya försök. med macrobjektivet kommer visa färger fram på korallerna i blåljus tex lila rött o grönt, inte turkost o ljusblått det blir lila (som ni säkert själv upplevt som amatör fotograf ). sen vill jag passa på att tacka för alla värmande kommentarer, då en hel del slit o tid ligger bakom för att få fram konseptet i praktiken som jag haft i huvudet. om någon undrar något är frågan fri Citera
LN21 Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Det där Sebastian tror jag kommer att bli riktigt bra när korallerna fått växa till sig lite. Citera
Laggeman Postat 20 augusti 2013 Postat 20 augusti 2013 Se där, bra helbilder också!Med det karet kan du ju slänga ut tv'n. Citera
akutmottagning Postat 20 augusti 2013 Författare Postat 20 augusti 2013 Fördelen med tvn är att sambon sitter vid karet och börjar upskatta akvariumet mer som en möbel än en utgift Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.