Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Köpte en liten filterpump idag till mitt nano men i instruktionerna stod det att den rekomenderas att bara användas i sötvatten vad kan hända? Går de flesta vanliga filter pumpar att använda i saltvatten?

Postat

Du får nog lägga tonen på ordet rekomendera. Det fungerar säkerligen utmärkt men räkna med att den ger mindre effekt i salt än i sötvatten.

Postat
  • Författare

Så här stod det: För att förhindra korrosion eller försämring av material som kan leda till elektriska stötar, använd endast med sötvatten översatte från spanska. Tror ni den går att använda ändå? Skulle de här elektriska "stötarna" kunna döda allt levande i karet?

Postat
Så här stod det: För att förhindra korrosion eller försämring av material som kan leda till elektriska stötar, använd endast med sötvatten översatte från spanska. Tror ni den går att använda ändå? Skulle de här elektriska "stötarna" kunna döda allt levande i karet?

Vad köpte du för pump?

Postat

Risken är att skruvar och axlar inte är syrafast rostfritt, och då rostar dom.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Postat
  • Författare

pumpen är en elit mini som är för akvarium 10-15 liter. Ska starta ett 15 liters brevid mitt 54 liters.

Postat
  • Författare

hur skulle det kunna uppstå elstötar med just den pumpen medans andra funkar fattar inte riktigt det? Alla pumpar är väl uppbyggda på ungefär samma sätt?

Postat

Da Trucka har nog rätt, sedan kanske det är skillnad i kvaliten på plasten. Jag skulle personligen inte känna mig så orolig, rengörning med jämna mellanrum så passar du på att syna pumpen. OBS! Nu är jag ingen elektriker :)

Postat

Skulle oxå tro att axeln till impeller är i stål. Andra är i porslin. Fast jag vet folk som kör med stål.

Postat

Det är ju djur i burken också.

Allt "rostfritt" stål innehåller krom som är giftigt. Så rostar axeln mår inte djuren bra.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.