slarvid Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 Har lagt in en bild, men den finns bara när jag klickar på min profil men kommer inte upp i mina inlägg. Har jag missat något? Citera
Laggeman Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 Klicka på "Inställningar" längst upp till höger i bild, sen på vänster sida på den sidan som kommer upp har du "Redigera Avatar". Du har antagligen redigerat din profilbild, det är den som syns under ditt användarnamn när man klickar in på din profil. Citera
Svahn Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Tack, nu tror jag att jag också fick till det.....men hur gör jag för att få bild i signaturen?jag vill ha bilden från myreefstat, inte länken? Citera
wrang Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 ...men hur gör jag för att få bild i signaturen?jag vill ha bilden från myreefstat, inte länken?http://www.myreefstats.com/main/help Citera
Svahn Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 http://www.myreefstats.com/main/helpDet var inte till någon hjälp!hur tänkte du? Citera
Laggeman Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Leif kan inte lägga in bilder i signaturen, det är ej aktiverat hos honom. Citera
freguz Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Leif kan inte lägga in bilder i signaturen, det är ej aktiverat hos honom.What? Är det olika knappar i wysiwyg editorn hos olika användare? Citera
Laggeman Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Leif var hos mig precis och visade, och det ser annorlunda ut oss emellan. Han har tex inte knappen för "Infoga bild" i sin editor. Under inläggsrutan finns ju en del "Ja/Nej"-alternativ, och det ser ut så här mellan honom och mig tex:Leifs:Min: Citera
freguz Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Leif var hos mig precis och visade, och det ser annorlunda ut oss emellan. Han har tex inte knappen för "Infoga bild" i sin editor. Under inläggsrutan finns ju en del "Ja/Nej"-alternativ, och det ser ut så här mellan honom och mig tex:Leifs:[ATTACH=CONFIG]89286[/ATTACH]Min:[ATTACH=CONFIG]89287[/ATTACH]Fast han har ju redan en BB IMG i signaturen, smileyn Cool alltsåTror det bara är att ta den BB IMG koden som myreefstats tillhandahåller och lägga in på samma sätt.Se dumpar1 knapp för källkodsläge2 url för myreef BB bilden Citera
Laggeman Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Länken är omgärdad av IMG-taggar, så den var rätt inlaggd. Citera
Svahn Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Tack för tipset om källkodsläget.Det verkar som det var lösningem. Citera
bjomat Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Leif kan inte lägga in bilder i signaturen, det är ej aktiverat hos honom.Verkar inte vara aktiverat hos mig hellerMed vänlig hälsning, Björn Citera
Sune Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Går det att ställa in så att "bild" kan visas i signaturen även för oss som inte använder "myreefstats" utan tex http://forum.reefangel.com/status/banner_5.aspx?id=danne// Danne Citera
freguz Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Borde funka fint. Samma princip, byt ut länken bara till bilden i den skärmdumpen jag bifogade några inlägg tidigare. Citera
Sune Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Borde funka fint. Samma princip, byt ut länken bara till bilden i den skärmdumpen jag bifogade några inlägg tidigare., Jag provade det (och lite annat från andra trådar..) men det fungerar inte Men min BB kod för bilder är avstängd, kan man slå på den? Citera
Benighted Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Ok konstigt, måste undersökas!Fixat . Nu kan alla användare använda alla BB koder utom video i sina signaturer, om någon stödjande användare haft HTML-kod i sin signatur så är det nu avstängt (det är en stor säkerhetsrisk att tillåta det), BB HTML taggar funkar för alla numera dock... Citera
freguz Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Fixat Haha på hugget toppen min laptop är ändå upptagen med film streamingMen hur kan det skilja så mellan olika, samma roller osv Citera
Benighted Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Sätts på användargruppsnivå, Leif var stödjande medlem och Sune inte, så var olika inställningar.. alla behörigheter måste gås igenom när tillfälle ges... Finns en del oklarheter... Citera
Genne Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Härligt att så många har börjat lägga in en bild på sig själva i sin avatar och inte en massa annat dravel. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.