kiwi11 Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 Köpte en solkorall idag och har hört att man kan vänja dom till att vara utslagen på dagen istället.Hur gör man det?Räcker det att mata 2gånger i veckan? Citera
Kjelle Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 Släck ljuset på dagen och ha tänt på natten :-)Hälsningar Kjelle Citera
Reuben Postat 18 januari 2013 Postat 18 januari 2013 Se till att mata den efter ett schema, så kommer den börja gå efter det schemat efter ett par veckor Citera
kiwi11 Postat 19 januari 2013 Författare Postat 19 januari 2013 mitt på dagen typ då eller? :-) Citera
Sunny Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 mitt på dagen typ då eller? :-)Mata den, den tiden du vill att den ska vara öppen.. desto mer matning desto längre orkar de vara öppna efter ett tag. Citera
Hoyt Postat 19 januari 2013 Postat 19 januari 2013 Verkar som dem har ett jäkla luktsinne, min slår ut när ja matar fiskarna. Men jag tog en petflaska i lagom storlek. Skar av toppen. Sen placerar jag den över korallen, tar en spruta o sprutar in mat i öppningen. Så då får alla polyper chans att käka, och inte minst hålla borta räkorna och andra bovar. Annars kan man glömma matningen för putsarräkor mfl. kör ner klorna i munnen på den och drar upp de.Plus att man slipper punktmata varje polyp, för de behövs om man ska lyckas.Sen efter nån vecka så brukar den slå ut vid den tidpunkten du brukar Mata, oavsett om du inte matar just den dagen. Citera
kiwi11 Postat 22 januari 2013 Författare Postat 22 januari 2013 Har gett några huvuden mat. Alla har inte slagit ut än. Mina fiskar blir helt tokiga & simmar på flaskan och försöker sno maten..Vad finns det mer för mat att ge?I affären sa han att dom inte har tid att punkt mata så han droppade i två droppar av någon liten flaska varannan dag ungefär. Tror flaskan var från Korallenzuch Citera
Sunny Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Har gett några huvuden mat. Alla har inte slagit ut än. Mina fiskar blir helt tokiga & simmar på flaskan och försöker sno maten..Vad finns det mer för mat att ge?I affären sa han att dom inte har tid att punkt mata så han droppade i två droppar av någon liten flaska varannan dag ungefär. Tror flaskan var från KorallenzuchKan själv inte komma på något som skulle vara från Korallenzucht som jag hade rekommenderat som tubastreafooder, du kan mata de med allt som är köttigt.. typ mysis,artemia,cyclops,lobster eggs ,krill etc etc .. ja de tar nästan allt.. Citera
DaTrucka Postat 22 januari 2013 Postat 22 januari 2013 Cyklops lovordar jag. Dom flesta djur blir fullkomligt tokiga.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.