Gå till innehåll

Vänja solkorall till dagtid?


kiwi11

Rekommenderade inlägg

Verkar som dem har ett jäkla luktsinne, min slår ut när ja matar fiskarna. Men jag tog en petflaska i lagom storlek. Skar av toppen. Sen placerar jag den över korallen, tar en spruta o sprutar in mat i öppningen. Så då får alla polyper chans att käka, och inte minst hålla borta räkorna och andra bovar. Annars kan man glömma matningen för putsarräkor mfl. kör ner klorna i munnen på den och drar upp de.

Plus att man slipper punktmata varje polyp, för de behövs om man ska lyckas.

Sen efter nån vecka så brukar den slå ut vid den tidpunkten du brukar Mata, oavsett om du inte matar just den dagen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har gett några huvuden mat. Alla har inte slagit ut än. Mina fiskar blir helt tokiga & simmar på flaskan och försöker sno maten..-nej

Vad finns det mer för mat att ge?

I affären sa han att dom inte har tid att punkt mata så han droppade i två droppar av någon liten flaska varannan dag ungefär. Tror flaskan var från Korallenzuch

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har gett några huvuden mat. Alla har inte slagit ut än. Mina fiskar blir helt tokiga & simmar på flaskan och försöker sno maten..-nej

Vad finns det mer för mat att ge?

I affären sa han att dom inte har tid att punkt mata så han droppade i två droppar av någon liten flaska varannan dag ungefär. Tror flaskan var från Korallenzuch

Kan själv inte komma på något som skulle vara från Korallenzucht som jag hade rekommenderat som tubastreafooder, du kan mata de med allt som är köttigt.. typ mysis,artemia,cyclops,lobster eggs ,krill etc etc .. ja de tar nästan allt.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...