Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Såg att dom hade en liten havssköldpadda i sitt stora saltkar på sea world, men tror inte att et är möjligt för privatpersoner att ha en i sitt kar.

Postat

Varför inte?

Inte svårt att få tag på havssköldpaddor och hålla dom, men funkar det med salt-fiskarna??

Postat

hehe- jag kanske menar vattensköldpaddor då, men det är ju ivarjefall vissa av dessa som kan leva i både söt och saltvatten, så det funkar ju för sköldpaddorna varjefall...

fast blir det problem för fiskarna?

Postat

Jag har haft vattensköldpaddor och tror nog att det skulle bli lite för strömt för dessa i ett saltvattenskar vill du ha dessa så satsa på att göra ett kar för sköldpaddor inte fisk

Postat

Det finns nog inte många djur som skitar ner så mycket som en vattensköldpadda så du skulle behöva en reningsanläggning modell större.

Jerker

Postat

Pepe, mig veterligen finns det ingen "vattensköldpaddor" levar både i söt och i salt eller vandrar däremellan, antingen lever dom i havet=salt och blir grymt stora eller så lever dom i vattendrag/sjöar=sötvatten och då kan man ha dom i akvarium... Finns havssköldpaddor på Köpenhamnsakvarium men dom kräver grymt stora anläggningar och även då har dom på tok för litet... Inte för att vara tråkig, men tanken på att ha sköldpaddor i saltvattenskar kan du nog glömma om du inte skall konkurera med köpenhamnsakvariet eller skaffa en i plast... :-)

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg
  • Skapa Ny...