Gå till innehåll

Varning för storm i Skåne, Halland och Västra Götaland


Yodelking

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag läste nyss på nyheterna om det är storm på väg in, och med tanke på el till våra akvarium, så tänkte jag skicka en varning...

"Snart drar ovädret in över södra Sverige.SMHI har utfärdat en klass 2-varning och råder allmänheten att hålla sig inomhus.

Det är i samband med ett djupt lågtryck ute på Atlanten som skjuter in och medför att Västra Götaland, Skåne och Halland får kraftiga vindarbyar, med styrkor upp till 25 meter per sekund."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16157386.ab

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du fler som har "skyddat sig" , själv har jag bara ett litet nano 60 liter ,men efter att ha läst på reefcentral och efter att ha besökt en del med väldigt innehållsrika och fantastiska burkar så

tänker jag att man nog skall lägga en del på backup också när det beger sig.

Det måste vara en fasa om det blir ett längre strömavbrott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi är mjölkbönder så vi har ju ett reservelverk, det måste vi ha. Så det är ingen fara för min del, jag var mer nyfiken på hur man gör. Men säg att man inte är hemma när det blir strömavbrott. Hur länge kan pumpen vara avstängd innan man måste göra rent allt filtermaterial och så? För visst blir det gift där i när det inte är igång?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...