Gå till innehåll

LED till rsm 130?


kiwi11

Rekommenderade inlägg

Ahh tack! :)

Alltså såhär: + -> + -> + -> + osv alla 13 st

: - -> - -> -> - alla 13 rader

Hänger inte helt 100 med.. Men antar att du förstått ändå..

Viktigt:

Driverns pluspol till plus på första chip.

Driverns minuspol till sista chipets minuspol

Testa INTE drivern genom att koppla 1-3 chip i serie , utan bygg färdigt hela slingan o sen använd gärna en multimeter för att testa/utvärdera ditt jobb innan du sätter i kontakten. Man sparar chip på det sättet..

Fippla inte med en "bruten" slinga när drivern sitter i väggen.. , ut med kontakten först.. Återigen , man spara chip..

Undrar du något under byggets gång.. Fråga här på forumet innan kontakten sätts i väggen

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jeg ville tage RapidLed med den ene anledning at det er CREE LED der sidder på. Jeg syntes de var besværlige at lodde om jeg sammenligner med Winger LED. www.led1.de kan anbefales.

For at undgå hospitalsbelysning vil jeg anbefale;

1 rød, 1 grøn/cyan, og så en fordeling hvid/blå der siger 1 hvid-1 royal blue-1blue

Fordeling af hvid ville jeg også gøre så du mindst får en varm white, 1 neutral white.

Har selv en del fra RapidLed, sidste nye er deres Onyx som jeg syntes er lidt for hospitalshvid og den kommer jeg at bygge om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan jag köra båda drivarna i samma vägguttags sladd?

Ser ut som dom gör det i rapidled kitet

Det går men vore det inte roligare med det blå ljuset på egen timer ;)?? Så drar du igång det en timme innan det vita.. Kommer o se skitbra ut.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag inte med. Kan man inte sätta två drivers parallellt på ett sladdställ och koppla i väggen?

Det är klart att man koppla dem in i en dosa och sedan ta ut en stickkontakt men då är du på gränsen till fast installation. Jag har själv sådana lösningar men de står så ingen kommer åt dem. Vad jag var rädd för var att han skull koppla bägge två till samma stickpropp vilket inte är att rekommendera. En stickpropp till varje och in i en förgrening och till två hål i väggen är bättre.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt stämmde. Har även testat.. vilket jävla ljus :)

Får dock inte på alla linser.. får göra om några lödningar

Ja vilken feeling det är första gången man testar :)

Linser... måste man ha det i en rsm huv? jag har min leds cirka 5 cm ovan ytan och inga linser alls, blir perfekt spread

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ihop allt igår och det sitter på nu. Vilket lyft det blev!! :)

Endel koraller fick mycket finare färg

Kul att du fick ihop det!! Jag påstår att wow känslan som blir är helt o hållet Royal blue chipets förtjänst.. Det ger ett helt nytt kar när man får upp lite sådana LED i belysningen..

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kopplade dock drivarna fel först & small en propp.. :smiley9:

Det är helt stört vad blått det lyser när man bara kör det blåa.. Ren logik iförsig men jäävlar :) :)

Med båda slingorna igång så blir det mer åt det lila ljuset, riktigt snyggt. Tyvärr svårt att fånga med mobil kamera..

Fått många PM om vad allt gått på och om det var svårt,

- Nej! Det är absolut inte svårt!

En vanlig alu plåt som är 500x105mm, borra 4st 4mm hål 70mm in från kortsidan och 25mm in från långsidan.

Borra två matchande nya hål i reflektorn så man kan fästa plåten.

Limma & löd alla leds.

prova så det fungerar,

Sen i med allt, fäst plåten med buntband, koppla in allt, done!

Lite kass beskrivning men förklarar gärna bättre för dom intresserade :)

leds,drivare,linser: 798kr (med frakt) epoxy 60kr , fläkt 65kr, alu plåt ca 100kr hos plåtslagaren = 1023kr

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...